Gå til innhold

Underkroppsprogram for en med skader i knær.


Olga

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått store belastningsskader i bege knær etter mange år med for mye, og ikke minst feil trening. Kan derfor ikke trene knebøy eller noen form for utfall enn så lenge. Markløft og strakmark går relativt greit, men kan gjøre vondt til tider. Har noen av dere styrke-guruer noen gode tips å komme med? Har alltid elsket å trene ben, og kjører for tiden tung benpress med ett og begge ben, øvelser fra fysioterapeut og forside/bakside lår i maskin (husker ikke hva det heter!!) som jeg kjører i supersett. Syntes det er skikkelig fælt å gå fra å trene knebøy med mye vekter, til ikke å kunne kjøre øvelsen uten stang engang! Hva foreslår dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I ditt tilfelle ville jeg ha testet alle øvelser som går på bein og notert meg hvilken som gjør vonde og som ikke kan utføres. Resterende øvelser som blir igjen ville jeg ha plukket ut dem jeg føler var vikgtigs best og laget program av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olga: Jeg vet ikke om det er lov å reklamere for andre fora her, men jeg hadde en diskusjon med Børge for en stund siden om det (og han har en fast tråd om det). Kom deg til en god homeopat eller manuellterapat! Jeg sliter selv med knærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olga: Jeg vet ikke om det er lov å reklamere for andre fora her, men jeg hadde en diskusjon med Børge for en stund siden om det (og han har en fast tråd om det). Kom deg til en god homeopat eller manuellterapat! Jeg sliter selv med knærne...

Link i vei, vi andre har godt av å lese slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes denne tråden sa det som trengs å sies om emnet...

EDIT: Om ikke annet vil en god fagperson kunne gi gode svar utifra skikkelig diagnose og foreslå øvelser med best mulig effekt og minst mulig slitasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Hadde vært dumt å sende Olga til en kvakksalver med knærne sine... :eek:

Kanskje jeg burde høre på kvinnfolkene som sier at vi ikke kan gjøre mer enn en ting om gangen? Hva blir det neste? At jeg skal spørre om veien og innrømme at jeg kjørte meg vill? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...