Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Tråd for spørsmål rundt BCCA og anbefalinger. Del gjerne dine erfaringer.

Jeg har fulgt PF (leangains-style) i noen år, og trives med det. I det siste har jeg begynt med bcaa i fasteperioden, og har merket at det gjør meg sulten..??

Så, mitt spørsmål er:

Er det vanlig at bcaa gir økt sultfølelse under faste?

Jeg er ikke 100% sikker på om det er bcaa'en, det kan også være at jeg har begynt å stå opp et par timer tidligere enn før, og dermed har flere våkne (sultne) timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar BCAA i pulverform, og har begynt med det i fasteperioden pga. infoen i denne linken:

http://www.reactivetrainingsystems.com/articles/nutrition/9165-bcaas-are-awesome

Et lite utdrag derfra:

"At first, I cleaned up my diet, started intermittent fasting, and more or less left it at that. And it was working... I dropped fat when I was cutting and gained muscle when I was bulking. But not at the same time. When I decided to add 10g of BCAA's in the middle of my fasting period, I started gaining LBM during my cut cycles!"

Tenkte å teste det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest at å innta BCAA i fasteperioden kan bidra til å beholde muskelmassen, og evt. øke fettfri masse...

Vanskelig å si eksakt hvorfor du blir sulten når du inntar BCAA. Men kanskje kroppen tror den skal få mat og så får den "bare" forgreinede aminosyrer og så setter den igang systemet og produserer sulthormoner?!

Jeg skyter nok i blinde, men Espen, Robert, Asle, Vegard eller noen av de andre her som er flinke på de biokjemiske og fysiologiske prosessene, våkner nok sikkert snart. Flere av de spiser etter PF de også skjønner du, og de så gretne på morran før de får mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kanskje litt utenfor tema, beklager det..

Men jeg lurte ihvertfall på bcaa, får nesten inntrykk av at dette nærmest er absolutt nødvendig for resultater med tanke på hvor mange av dere flinkiser som bruker det.

Spørsmålet mitt blir da om de fleste av disse produktene er testet for dopingspor? Finner lite på nettbutikkene. Er idrettsutøver, og vil ikke pisse på leggen neste gang jeg må pisse i et glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt utenfor tema, beklager det..

Men jeg lurte ihvertfall på bcaa, får nesten inntrykk av at dette nærmest er absolutt nødvendig for resultater med tanke på hvor mange av dere flinkiser som bruker det.

Spørsmålet mitt blir da om de fleste av disse produktene er testet for dopingspor? Finner lite på nettbutikkene. Er idrettsutøver, og vil ikke pisse på leggen neste gang jeg må pisse i et glass!

Da får du sikte bedre på glasset om du treffer leggen i tide og utide ;)

Men når alt kommer til alt har jeg personlig tro på at dette er 100% safe mht hvor utrolig lite som slipper igjennom nåløyet her hjemme. Samt det kommer jo ann på merke, fra hvor det er handlet osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har gått fint så langt, så får jeg håpe det fortsetter sånt. Eller, fint og fint, rimelig ubehagelig å ha en liten dame som stirrer på deg såpass intenst at du rett og slett ikke får det til før femte forsøk...

Hvilket merke ville du anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bruker jeg å handle følgende:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/aminosyrer-6/bcaa-mega-caps

I tabelett form er det enkelt å hive det i seg, og smaker ikke høgg. Selv om det sikkert er litt dyrere. Men 299,- for 300 kapser og 6 kapsler om dagen skulle holde i 50 dager :)

Er selv åpen for evt rimeligere forslag, men har nå brukt det til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men han hadde fordelen av å kunne nyte godt av forholdet ettersom han var alene. Jenter som sparker ball får ofte høre at dette er galt. Kanskje vi skulle fått oss en øy eller noe!

Fight For your Rights Girl! ;)

Men back to topic, tror nok at du trygt kan kjøpe deg BCAA, aldri hørt om noe uhell på det norske markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntrykk av at det norske markedet er "renere" enn f.eks. i USA og at ting blir bedre testet her. Kunne sikkert vært bedre da, men jeg tror jeg ville holdt meg til noe "norskt". Vet ikke om det er noen i Norge som produserer BCAA, men en norsk leverandør, f.eks. Børge Fagerli sin nettbutikk er i hvert fall noe jeg stoler på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er minnet mitt noe vagt på hvordan ting fungerer i Norge, men i USA er det slik at man kan lansere et kostilskudd med hva man vil og påstå hvilke resultater man vil, så er det opp til FDA (food and drug administration) å avgjøre om du snakker sant, om innholdet er va som står bakpå og om det er lovlig. I Norge mener jeg det er motsatt, at du må bevise først at innholder er lovlig, dosert som anvist og til dels at det ikke er humbug (at det leverer det det lover) Er vell derfor det var den saken med vitaepro som lovde det ene og det andre med antioksidanter, men kunne ikke backe opp disse påstandene.

Men nå pumpes det jo ut så mye at jeg er usikker på hva de evt rekker å dobbelsjekke. Vi vet jo alle at det er en jungel med fatburners som egentlig bare er grønn te, capicin, og koffein f.eks. Ja det er jo bevist å ha en minimal effekt (målbar) men den er så liten at en ikke kan forsvare det produktet hevder å gjøre, og ikke minst prisen.

Correct me if im wrong here ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...