Gå til innhold

Mye vann i kroppen, what to do??


Anbefalte innlegg

Jeg holder mye på vann generelt, og har ofte hovne føtter/ankler f.eks når jeg har mye vann i kroppen. Ser det også godt på magen, rett under brystene. De dagene jeg har mindre vann i kroppen kan jeg se det veldig lett, men jeg er muligens et ekstremt tilfelle (holder på enooormt med vann). For meg har PSMF hittil vært helt fantastisk, jeg har sluppet masse vann på få dager. Så kanskje noen dager med ekstremt lite karbo/null karbo fungerer godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir det "permanent" eller bare midlertidige løsninger? Det er vel mange grunner til at man samler vann, kan man ikke gjøre noe med grunnen til det? Vann i kroppen er et stort mysterium for meg, jeg har virkelig ikke snøring.. (Jeg ser når jeg er dehydrert dagen derpå, men ellers er jeg stort sett i mørket :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det "permanent" eller bare midlertidige løsninger? Det er vel mange grunner til at man samler vann, kan man ikke gjøre noe med grunnen til det? Vann i kroppen er et stort mysterium for meg, jeg har virkelig ikke snøring.. (Jeg ser når jeg er dehydrert dagen derpå, men ellers er jeg stort sett i mørket :p )

Forsåvidt bare midlertidige løsninger ettersom hvor mye vann du holder avhenger av kostholdet ditt.

Spiser du konstant lavkarbo og lite salt, og drikker mye vann så vil jeg tro at kroppen generelt sett holder lite vann. Evt. drikk litt alkohol jevnlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa en midertidig løsning som gjør at du får denne "woosh" effekten ved tørr oppkabring? Altså spise en del karber en dag og drikke lite. Store mengder vann har nemlig ikke hjulpet meg disse ukene.

Så kort oppsummert – hva skal du gjøre hvis du ikke går ned i vekt på kaloriunderskudd?

  1. Vær tålmodig! Hvis problemet er vannretensjon eller trege metabolismeveier, løser det seg med tiden.
  2. Vannloading eller oppkarbing kan normalisere væskebalansen i kroppen og trigge en whoosh.
  3. Hvis du har utelukket 1 og 2, må kaloriinntaket justeres ytterligere ned og/eller aktivitetsnivået økes.

Derfor går du ikke ned i vekt på kaloriunderskudd - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...