Gå til innhold

Smerter i legg/ankler ved jogging...


Illyria

Anbefalte innlegg

Heisann. Dette er et problem jeg har hatt lenge, og skal snakke med legen min om ved neste legetime!

Min forrige lege mente at "jeg tråkker feil", uten å forklare noe mer..

Uansett - hvis jeg går tur, så har jeg ingen smerter, annet enn at det er litt småvondt i leggene før jeg blir varm.

Men jogging er helt grusomt. F.eks i dag, jeg varmet opp i 15 minutter, rask gange. Begynte med intervaller, og det gikk kjempeflott de første 10 minuttene. Så begynte den vanlige verken... Starter i skinnleggen og ender rundt anklene.. Det er ikke så vondt når jeg jogger, men når jeg skal gå, så er det et smertehelvete... Med andre ord, de 40 minuttene jeg var ute, brukte jeg over halvparten av tiden på å subbe meg hjemover...

Tidligere hadde jeg problemer med at føttene mine "dovnet/sovnet av" under jogging, men dette viste seg å være et problem kun på asfalt.. Har hatt dette problemet i snart 3 år!

Er ikke like ille på tredemølle eller på snø, men nesten.

Har byttet joggesko, og vært å fått sjekket at jeg har overpronasjon og får støtte fra skoene for dette.. Men det hjelper ikke.. Er dette en betennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...