Gå til innhold

Team Total Package


Sigvar Garfors

Anbefalte innlegg

http://fitnessbloggen.no/nytt-fitness-team-underlegger-seg-dopingtester/

For ca. 7000 kr i året får man teamklær og dopingtesting. Resten av opplegget virker som om det er ganske likt en vanlig fitnessklubb. Poseringstrening, oppfølging osv.

For min egen del er 7000kr en del penger da jeg er student. Men å kunne banke i bordet med dopingtester, kjenner jeg er fristende! Et dopingfritt atlet-miljø hvor man kan si med sikkerhet at folk ikke bruker noe snusk; kommer det til å slå an?

Ligger kanskje et stykke fram i tid, men å komme under Norges Idrettsforbund hadde vel vært noe :)!?

Noen som har tanker om konseptet?

Hjemmesiden: http://www.totalpackage.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kjempebra! Og mange som snakker om det! Det er flere fra Kaliber gym som stiller i AF som har sakt de skal prøve å få til testinga. Men alt er jo avhengig av pris, er dyrt uheldigvis. Syns det kunne vært litt sponsing fra antidoping norge siden man prøver å få dette inn i sporten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt det er en positiv utvikling at man legger lista høyere i forhold til å ha dopingfrie utøvere, og som du nevner synes jeg absolutt det hadde vært en ide å prøve å få dette under Idrettsforbundet etterhvert, da det kan være med på å gjøre sporten ennå litt mer stueren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et knallbra initiativ og det retter søkelyset litt mot dopingbruken i fitness. Jeg mener det skal være helt unødvendig å bruke AAS for å stille i bodyfitness og athletic fitness. Men problemet er ofte at folk vil ha ting NÅ ikke senere. Så folk begynner å trene og skal plutselig stille med en gang, så vi ser ørten blogger hoppe opp med "BF 2012" og lignende som tittel og den er ofte startet av folk som begynte å trene samme året. Hva man må innse er at det er et fåtall som har mulighet til å bygge opp en god nok fysikk på så kort tid. Folk er utålmodige, jeg har eksempler der guttunger har kommet bort til meg og spurt hvor lang tid jeg har brukt på å bygge den fysikken jeg har. Når jeg svarer 20 år så kan du se at luften går ut av de. Ingen vil holde på i 20 år!

En annen ting som påvirker dette er miljøet. Jeg hører historier om jenter som reiser til en coach og nærmest kommer tilbake med dietten i ene hånden og resept i andre hånden. Når jeg spør de som er i akkurat dette miljøet om dette så er svaret "Selvfølgelig må de bole!" Det er blitt en selvfølge at man bruker slikt om man konkurrerer, uansett gren.

At noen velger å fokusere på at disse jentene fra TTP gjør det for å tjene penger så har de misforstått mye spør du meg. Dette er et steg i riktig retning for fitnessmiljøet og jeg håper det blir vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

En annen ting som påvirker dette er miljøet. Jeg hører historier om jenter som reiser til en coach og nærmest kommer tilbake med dietten i ene hånden og resept i andre hånden. Når jeg spør de som er i akkurat dette miljøet om dette så er svaret "Selvfølgelig må de bole!" Det er blitt en selvfølge at man bruker slikt om man konkurrerer, uansett gren.

.

Det er ikke mitt inntrykk.. Jeg har ikke selv konkurrert, men har vært med Kristine på så og si alle møtene og formsjekkene til 24fitness med Tommi Thorvaldsen mot Oslo GP. Doping har aldri vært noe tema. Hun har aldri blitt tilbudt, aldri blitt spurt, og dette regnes som en av aller mest "hardcore" bolegymmene.

Tror de som vil bruke doping mot konkurranser faktisk tar intiativet til det selv, og ikke blir "lurt" av coacher til å tro at det er en selvfølge og nødvendighet.

Når det er sagt så synes jeg tiltaket til total package er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den prisen var ille i det hele tatt og miljøet trenger absolutt noe som dette. De store treningssenterene reklamerer med at de er imot doping men slipper monstre gjennom dørene som spiser steroider til frokost! Dette var en ordentlig gla´nyhet synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

"at det avholdes egne stevner under tittelen «natural fitness», hvor alle utøvere forplikter seg til å underlegge seg fullverdig dopingtesting"

Hehe, blir sikkert jævlig kult for de som stiller i de "vanlige" klassene da. Som allerede nevnt, 7k er en del penger for en student o.l bare for å få dopingtestet seg.

Edit; men det er nok helt sikkert et godt retorisk triks for markedsføring; er du ikke med på laget vårt så BOLER DU. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...