Gå til innhold

programhjelp


Evjo

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg ønsker meg nytt program og lurer på om noen av dere kunnskapsrike mennesker har lyst til å ta utfordingen:) Jeg har trent push/pull spiltt i flere år, og trives best med dette, 4 økter i uka, 2 på hver. I starten trente jeg standard periodisering med en tung RPE dag (4 reppere) og en lettere myoreps dag )12+ 3 osv). Jeg hadde god framgang på dette i et par år, før jeg begynte å stagnere. I det siste har jeg periodisert innen for samme økt, sånn at lats for eksempel blir: pullups RPE, chins myo 12+3, og tilslutt nedtrekk med 15 pluss 2 sett. Denne måten å jobbe på gav meg ytterligere framgang før jeg nå føler at jeg stangnerer, spesielt på chins og skuldre. I det siste har jeg blitt mer opptatt av arbeidskapasiteten min, enn av selve løftinga, så jeg trener stor sett bare supersett. Denne måten å trene på passer meg utmerket, jeg ønsker meg derfor et program som fokuserer på arbeidskapasitet, noen kroppsvektøvelser og gjerne øvelser som utfordrer flere muskelgrupper, samt balanse samtidig. Hvis noen har tips til meg angående øvelser, repetisjoner og supersettkombinasjoner blir jeg kjempeglad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående compound-øvelser med balanseelementer, en rekke klassiske bevegelser (knebøy, utfall, spasering...) blir ganske utfordrende hvis du holder vekta over hodet, og enkelte lar seg gjøre med én enkelt manual. Var en artikkel jeg leste på T-Nation med en del eksempler... å sikre seg at du ikke tar i for mye og ryker en skulder eller to er jo en selvsagt fordel. Ellers er noe mindre eksperimentelt knebøy på ett ben. Finnes masse litteratur om det der ute.

Resten av det du lurer på vet jeg ikke så mye om, da jeg trener primært styrke i 5x5-skiktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...