Gå til innhold

Hormonelle endringer under PSMF


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Er det noen som har god oversikt over dette? Standard-rådet er vel å kun gå på PSMF i 6 uker, etterfulgt av minst to uker "normal" spising. Det skal, så vidt jeg forstår, normalisere leptin-følsomhet og -produksjon, samt oppregulere konvertering av T4 til T3 i leveren. Er det andre fallgruver her?

Grunnen til at jeg spør er at jeg allerede går på T4 og T3, så konverting mellom dem er relativt likegyldig - for å si det mildt. Det eneste jeg merker er at jeg har litt lavere T3-følsomhet enn tidligere. Leptin merker jeg at begynner å kødde med meg...

Så - kan noen som har tanker om det komme med innspill om PSMF er annerledes for personer med hypotyreose enn "normale" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det ikke blir like stille som genuttrykk-tråden :p

Altså.. for guds skyld, dette er svært kompliserte spm og jeg måtte google litt her og der samt lese hele jevla PSMF artikkelen gitt her på FB for å i det hele tatt ha en formening om det! Så ikke forvent for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...