Gå til innhold

Jeg har lyst å begynne med styrkeløft - hva gjør jeg? (guide)


Pinglo

Anbefalte innlegg

Hvordan begynne med styrkeløft - av McBain

1) Google "styrkeløft + bosted". Meld deg inn i en av klubbene som dukker opp.

2) Disregard aestethics, aquire powerlifting total. Spis ekstremt mye kaloritett mat. Må jo bli sterk.

3) Ikke spis mer enn at du havner i en vektklasse med lite motstand slik at du kan vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er så godt igang med å svare Pinglo

Har fått låne en knebøydrakt i strl 46, Titan Centurion. Det virker som den egentlig er for stor men fikk beskjed om at den bare kunne sy inn stroppene over skuldrene. Skal drakten være tight all over, eller holder det at den er tight over lår og rumpe?

Tight all over.

Før du lar noen klikke med symaskina på drakta vil jeg bare si fra om at det er strenge krav til hvordan drakter skal syes inn. Best om du får noen som har gjort det før, og kan reglementet, til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tight all over.

Før du lar noen klikke med symaskina på drakta vil jeg bare si fra om at det er strenge krav til hvordan drakter skal syes inn. Best om du får noen som har gjort det før, og kan reglementet, til å gjøre det :)

Ok, da må jeg nok få tak i en mindre drakt for denne var litt vell slapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan begynne med styrkeløft - av McBain

1) Google "styrkeløft + bosted". Meld deg inn i en av klubbene som dukker opp.

2) Disregard aestethics, aquire powerlifting total. Spis ekstremt mye kaloritett mat. Må jo bli sterk.

3) Ikke spis mer enn at du havner i en vektklasse med lite motstand slik at du kan vinne.

Jeg klamrer meg til 84kg-klassen, da får jeg sølvmedalje:LOL:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har lyst til å starte en klubb i Skien/Porsgrunns-området da? :):)

Hei! Er en klubb på Ulefoss, (Ulefoss AK) ca 30min kjøring fra skien. Eg er formann i år, så du kan enten ta kontakt med meg, eller Gundersen™ (Kim Gundersen).

Kim Gundersen, og 4 andre + en fra en annen klubb har faste treninger på Progym i Skien, da de fleste bor der nede. De har også lånt et skikkelig konkurranse rack + stang og skiver av oss.

Spør som sagt meg, eller Kim om det er noe mere du lurer på, om du vil møte på en trening feks :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er en klubb på Ulefoss, (Ulefoss AK) ca 30min kjøring fra skien. Eg er formann i år, så du kan enten ta kontakt med meg, eller Gundersen™ (Kim Gundersen).

Kim Gundersen, og 4 andre + en fra en annen klubb har faste treninger på Progym i Skien, da de fleste bor der nede. De har også lånt et skikkelig konkurranse rack + stang og skiver av oss.

Spør som sagt meg, eller Kim om det er noe mere du lurer på, om du vil møte på en trening feks :) .

Kult! Skal ikke se bort i fra at jeg hiver meg innom på en økt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så godt igang med å svare Pinglo

Har fått låne en knebøydrakt i strl 46, Titan Centurion. Det virker som den egentlig er for stor men fikk beskjed om at den bare kunne sy inn stroppene over skuldrene. Skal drakten være tight all over, eller holder det at den er tight over lår og rumpe?

Det er viktigst at den sitter godt rundt hofta og lår. Mine stropper var litt for slakke under NM i november. Men jeg hadde fortsatt masse trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har lyst til å starte en klubb i Skien/Porsgrunns-området da? :):)

Gi meg litt tid så jeg har noe å stille opp med, så er jeg lett med. Det virker ufattelig moro! Har vanskelig for å tro at det er umulig å lage en klubb i Grenland om man bare klarer å mobilisere ut til alle sentrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir fortere sterk hvis du blir med i en klubb med engang :)

Vil gjerne være litt mer komfortabel med øvelsene først og bli ferdig med underskuddsspising! Ellers er jeg helt enig. Vil man bli god i styrkeløft, så må man nødvendigvis trene på akkurat dèt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi meg litt tid så jeg har noe å stille opp med, så er jeg lett med. Det virker ufattelig moro! Har vanskelig for å tro at det er umulig å lage en klubb i Grenland om man bare klarer å mobilisere ut til alle sentrene?

Sounds like a plan! :D Men er nok sant som GrommiZ sier at man får raskere progresjon om man er med i klubb fra starten. Jeg tenkte å hive meg på en økt med de fra klubben som trener på ProGym. Bare å bli med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bør man være i stand til å trene styrkeløft (klubbmessig) for at det skal være vits i å være med?

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli med på mer organisert styrkeløfting,men med den ustabile vaktlista jeg har nå,er det ikke alltid jeg har muligheten, kan fort bli typ hovedsaklig 1 gang i uka/2-3 ganger i uka en SKJEEEEEEEEeEeEelden gang.

Man vil jo ikke begynne på noe, og så ikke klare å gjennomføre i særlig grad fordi man ikke har mulighet til å investere nok tid i det pga jobb og andre forpliktelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bør man være i stand til å trene styrkeløft (klubbmessig) for at det skal være vits i å være med?

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli med på mer organisert styrkeløfting,men med den ustabile vaktlista jeg har nå,er det ikke alltid jeg har muligheten, kan fort bli typ hovedsaklig 1 gang i uka/2-3 ganger i uka en SKJEEEEEEEEeEeEelden gang.

Man vil jo ikke begynne på noe, og så ikke klare å gjennomføre i særlig grad fordi man ikke har mulighet til å investere nok tid i det pga jobb og andre forpliktelser.

Styrkeløft er ikkje lagidrett, ingen andre lider for det at du ikke kommer på trening en dag.

Meld deg inn i nærmeste klubb, løft der når du kan... Ikkje værre enn det ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Mulig dumt spørsmål, men blir man automatisk ganske "tettpakket" av å drive med styrkeløft? Synes alle ser så "grove" ut i fasongen.

Kunne mulig tenke meg å ta en tur innom den lokale styrkeløft klubben her og vurdere den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...