Gå til innhold

Jeg har lyst å begynne med styrkeløft - hva gjør jeg? (guide)


Pinglo

Anbefalte innlegg

Bra tråd gitt! Hvordan er egentlig nivået på 83 og 93kg klassen? Er det mulig å se fjorårets resultater osv? Er jo ikke vits å være med hvis man bare akkurat klarer kvalifiseringskravene f.eks?(vinnerinstinkt ofc):)

Stevneerfaring er alltid lurt, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 4 måneder senere...
Er det flere styrkeløftklubber i Trondheim ved siden av kk67? Er ikke sikker på om jeg skal bo et helt år i Trondheim nå, men har veldig lyst å prøve styrkeløft.

Nidarø ved Einar Gilberg er en fin klubb. Du finner klubben og klubbsjefen på facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere styrkeløftklubber i Trondheim ved siden av kk67? Er ikke sikker på om jeg skal bo et helt år i Trondheim nå, men har veldig lyst å prøve styrkeløft.

Du har to. KK67, og Nidarø. Melhus er forsåvidt et alternativ, men det ligger 2 mil sør for byen, så er litt upraktisk hvis du bor sentralt i Trondheim og ikke har tilgang på bil.

Selv trener jeg hos Nidarø, og synes det er et fint miljø der. Vi er få, så ønsker selvfølgelig flere som satser. KK67 er av de eldste og beste klubbene i Norge, og har et større miljø, så dette er heller ikke et dumt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer å begynne i bergen - hvor kan jeg starte? Er veldig svak dog, 168 høy og 62 kg tung gutt. Løfter vel kanskje 60 i benk, 125 i mark og 120 i bøy - bør jeg begynne?

Ja, du bør absolutt begynne hvis du har lyst til dette. Og som Pinglo sier anbefaler jeg en styrkeløft-klubb i nærheten.

Hvordan du kan mene, spesielt med tanke på din størrelse, at 125kg i markløft og 120kg i knebøy er "veldig svakt", forstår jeg ikke helt ;) Høres ut som et veldig bra utgangspunkt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å begynne i bergen - hvor kan jeg starte? Er veldig svak dog, 168 høy og 62 kg tung gutt. Løfter vel kanskje 60 i benk, 125 i mark og 120 i bøy - bør jeg begynne?

Bergen Styrkeløft Klubb er en klubb med både bredde og elite. Veldig godt miljø, mange yngre, mange eldre, kvinner og menn, jenter og gutter. Har egne lokaler i Fyllingsdalen.

PS. Det er mange i klubben som er mye sterkere enn deg og det er mange som er mye svakere enn deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...