Gå til innhold

Bikini vs Bodyfitness


Gjest danielle

Anbefalte innlegg

Det hadde vært artig å funnet ut fremgangsmåten for den ene kontra den andre :) Kanskje noe man kan spørre om noen har lyst å lage en artikkel om på fitnessbloggen?

Akkurat samme fremgangsmåte. Forskjellen er at i bikini så trenger du ikke å bli like hard - altså kortere diett om du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er såpass nytt at det er nok vanskelig å definere ennå, men jeg håper man tar lærdom av USA og den erfaringen de har bygget opp mtp bikini.

Min oppfattelse er at bikini er en fin plass for de som ikke har oppbygget seg så voldsomt mye muskelmasse ennå. Men som er i god form og har et veltrent og sunt utseende. Bodyfitness er for de som har gjerne trent litt lengre (om man er idealist) og har oppbygget seg litt mer muskelmasse. Samtidig bør fettprosenten være en del lavere en i bikini.

Det er jo ikke tvil at ting som trynefaktor, assfaktor etc kan spille inn på bedømmingen i både bikini og BF, men vi får håpe at dommerne klarer å holde seg profesjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme fremgangsmåte. Forskjellen er at i bikini så trenger du ikke å bli like hard - altså kortere diett om du vil..

Jeg synes bare generelt de i bikiniklassen ser mindre "bulende" ut, selv når de ikke er konkurranseklare enn de som stiller i bodyfitness, men jeg kan jo ta feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare generelt de i bikiniklassen ser mindre "bulende" ut, selv når de ikke er konkurranseklare enn de som stiller i bodyfitness, men jeg kan jo ta feil:)

Ja, de skal være mindre utviklet muskulært - men jeg mente at fremgangsmåten til å komme dit du må for å stille er like. Samme type trening osv. Forskjellen er at du kan stille tidligere, og slipper å være så skarp, som i bodyfitness. Kan jo også nevne at noen av de som har stiller i BF passer bedre i Bikini, og da passer det ekstra bra at de får en klasse som de hører hjemme i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de skal være mindre utviklet muskulært - men jeg mente at fremgangsmåten til å komme dit du må for å stille er like. Samme type trening osv. Forskjellen er at du kan stille tidligere, og slipper å være så skarp, som i bodyfitness. Kan jo også nevne at noen av de som har stiller i BF passer bedre i Bikini, og da passer det ekstra bra at de får en klasse som de hører hjemme i.

Da skjønner jeg:) Så de skal løfte like tungt og spise samme type diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg:) Så de skal løfte like tungt og spise samme type diett?

Du kan se på Bikini som en nybegynnerkonkurranse til BF. De trener nok tungt disse også, men de har enten ikke trent fullt så lenge, eller de vil ikke bli like stor som det trengs for å stille i BF. Dietten er sikkert ikke så ulik den heller, men siden jentene i Bikini ikke skal være like harde som i BF, trenger de ikke å miste like mye fett. Ergo - ikke like lang diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på Bikini som en nybegynnerkonkurranse til BF. De trener nok tungt disse også, men de har enten ikke trent fullt så lenge, eller de vil ikke bli like stor som det trengs for å stille i BF. Dietten er sikkert ikke så ulik den heller, men siden jentene i Bikini ikke skal være like harde som i BF, trenger de ikke å miste like mye fett. Ergo - ikke like lang diett.
Høres jo perfekt ut! Masse morsomme, tunge treningsøkter uten å gå i sultmodus! Høres ut som noe sunnere enn bodyfitness i mine ører.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man ikke er spes pen, men har sinnsyk kropp vil man aldri kunne hevde seg i fitness? tragisk da..

I en type "sport" hvor man viser frem kropp foran en gjeng dommere vil jo såklart sjarm bety noe, skal jo ikke mye til å skjønne det vell? Men det å være sjarmerende tror jeg alle kan få til, men for noen ligger det nok litt mer naturlig enn for andre

altså ikke nødvendigvis akkurat PEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, tror det kunne vært lurt med en "bikini" klasse:) Fin måte å skille de erfarne med kvalitetsmasse fra ferskinger som har litt mere å gå på før de kan kalle seg en bf-utøver :) kanskje, kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...