Gå til innhold

Bikini vs Bodyfitness


Gjest danielle

Anbefalte innlegg

Gjest danielle

Det er snakk om at det vil bli mulig å konkurrere i bikini-klasse under Norway Open som arrangeres i Trondheim til høsten. Hva er "kravene" her i forhold til "kravene" i bodyfitness? Noen synspunkter på dette, for og imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grovt forklart så skal man ha mindre muskelmasse og ikke være så "hard" i bikini som i bodyfitness, samtidig som man skal se trent og frisk ut. Bortsett fra det tror jeg kravene stortsett er ganske like.

Hentet fra Norway Opens facebookside:

Utdrag fra IFBB`s kriterier for dømming av bikini-klassen:

1. The assessment should take the whole physique into account. The assessment,

beginning with a general impression of the physique, should take into consideration

the hair and facial beauty; the overall body development and shape; the

presentation of a balanced, symmetrically developed, complete physique; the condition of the skin and the skin tone; and the athlete’s ability to present herself with confidence,

poise and grace.

2. The physique should be assessed as to its level of overall body tone, achieved

through athletic endeavors and diet. The body parts should have a nice and firm

appearance with a decreased amount of body fat. The physique should neither be

excessively muscular nor excessively lean and should be free from muscle

separation and/or striations. Physiques that are considered too muscular, too hard or too

lean must be marked down.

3. The assessment should also take into consideration the tightness and tone of the

skin. The skin tone should be smooth and healthy in appearance, and without

cellulite. The face, hair and makeup should complement the “Total Package”

presented by the athlete.

4. The judge’s assessment of the athlete’s physique should include the athlete’s

entire presentation, from the moment she walks onstage until the moment she walks

offstage. At all times, the Bikini-fitness competitor must be viewed with the emphasis on a “healthy and fit” physique, in an attractively presented “Total Package”.

5. Judges are reminded that this is not a bodyfitness contest. The competitors

should have shape to their muscle but not the separation, definition, very low bodyfat level or hardness that are seen at bodyfitness competitions. Any competitor who exhibits these features is to be marked down.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''The assessment,

beginning with a general impression of the physique, should take into consideration

the hair and facial beauty'' Barbie konkuranse det her eller?

Det er jo nesten litt som en missekonkurranse, men en grei start om man er lysten på å stille, men ikke føler seg helt klar for bodyfitness enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel mer på helheten, så vidt jeg har forstått. Huden skal se frisk ut, hår og negler skal være stelt, man skal være pent sminket etc. Men ja, det er en grunn til at jeg heller vil stille i bf selv. Det er fysikken og musklene jeg først og fremst vil bli dømt utifra, ikke utseende forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, man dømmes utifra helheten der også, og da teller hår og sminke selvfølgelig. Men det er jo hovedsaklig treninga og bygginga jeg bryr meg om, det er ikke det å stå på en scene som teller, så da blir bikini feil for min del. Classic bb hadde kanskje passa meg best personlighetsmessig, men jeg føler jeg har veldig langt igjen før jeg kan stille der, og da begynner jeg heller med bf. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, man dømmes utifra helheten der også, og da teller hår og sminke selvfølgelig. Men det er jo hovedsaklig treninga og bygginga jeg bryr meg om, det er ikke det å stå på en scene som teller, så da blir bikini feil for min del. Classic bb hadde kanskje passa meg best personlighetsmessig, men jeg føler jeg har veldig langt igjen før jeg kan stille der, og da begynner jeg heller med bf. :)

Og det kommer du til å klare med glans! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av ren nysgjerrighet (jeg har ikke tenkt å stille i noen av dem), så er det jo mindre muskler på bikinijentene enn i bodyfitness, hvordan blir treningen for bikini kontra bodyfitness? Jeg bare synes de i bikiniklassen har en fysikk jeg søker mer enn i bodyfitness. Jeg liker litt muskler, men ikke mye fremtredende muskler,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet (jeg har ikke tenkt å stille i noen av dem), så er det jo mindre muskler på bikinijentene enn i bodyfitness, hvordan blir treningen for bikini kontra bodyfitness? Jeg bare synes de i bikiniklassen har en fysikk jeg søker mer enn i bodyfitness. Jeg liker litt muskler, men ikke mye fremtredende muskler,

Du kan vel i grunn trene likt, men dietten vil nok bli litt annerledes. Tror ikke du skal være like hard og rippa i bikini, og da blir ikke musklene like definerte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel i grunn trene likt, men dietten vil nok bli litt annerledes. Tror ikke du skal være like hard og rippa i bikini, og da blir ikke musklene like definerte heller.

Hvordan vil dietten bli på bikini kontra bodyfitness? Tenker du at i bodyfitness skal man lengre ned i fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...