Gå til innhold

Hvor mye fettprosent har folket?


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

ja.. det jeg mente er at det virker veldig rart om hele 32 kilo er muskler med tenke på hvor mye sjelett, organer, blod, vann o.l utgjør.... =) 32 kilo muskler når du veier 46 kilo er i såfall helt sinnsykt godt gjort å få til ;)

Ja, jeg følte det var mye, og det viste den testen også - at det var mer enn snittet, mener jeg. Derfor tar jeg den med en god klype salt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

ikke se på fett% utelukkende... F.eks: da jeg tok InBody-analyse-målinga var kl 14:30 på dagen - dvs at jeg hadde både havregrøt, grønnsaker, frukt, brødskiver o.l i magen - som utgjør noe vekt, samtidig som jeg var i væskebalanse. Vekta viste 51 kg og fett% på 9,8% (ca 5 kg). Noen dager senere tar jeg morgenvekten som er betydelig lavere... Fett i antall kilo er uendret (5kg), men fordi vekten er lavere (ikke tap av fett, men mindre væske og mat i kroppen) utgjør fettmassen en større del av totaltvekten slik at det betyr en økt fettprosent... ;) om du forstår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forstår, men jeg veide meg rett etter jeg sto opp begge gangene, før frokost og morgenstell på badet, så det var rett fra senga til vekta begge gangene. :meh: Kan det være slik forskjell da? :huh:

Vanskelig å beregne riktig fett% i såtilfelle ved å bruke badevekta som utgangspunkt sikkert? (er den pålitelig nok til dette i utgangspunktet)?

Har/hadde veiing (veier meg ikke så mye lenger, pga vil ikke være så fokusert på vekta når jeg trener mest styrke), og måler cm annenhver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forstår, men jeg veide meg rett etter jeg sto opp begge gangene, før frokost og morgenstell på badet, så det var rett fra senga til vekta begge gangene. :meh: Kan det være slik forskjell da? :huh:.

Du burde gå på do, men ikke vaske deg på hendene for å ha ca samme blæreinnhold også. I tillegg bør du ha spist ca det samme dagen før begge målingene. Derfor har jeg veiing en gang i uken (mandag morgen). Da har jeg ikke trent siden lørdag formiddag og jeg har en fastedag i mellom der jeg spiser nøyaktig det samme.

Det blir fremdeles ikke reelle tall, men en grei pekepinn om retningen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det der er vanskelig jeg.. Men det viktigste for meg er egentlig å se hvor mye fettprosenten går ned.. :D Men om det er syke variabler fra gang til gang blir jo ikke det reelt det hellr...! Skal snart ha ny inbody test og det blir sykt spennende..! Skal gjøre som sist og følge retningslinjene som står på siden dems... Det skal hjelpe for et mer korrekt resultat... :D Får håpe det stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har den tabellen som følger med når man kjøper fettkaliper på MyRevolution eller tn.no? Har klypa men har surra bort tabellen under flytting...

Dersom noen har den hadde det vært fint å fått sjekka hvordan det står til, har alle målene i mm :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...