Gå til innhold

Hvor mye fettprosent har folket?


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Gjest SlettetBruker3

20,8 % (Inbody 720-analyse) :) Veier rundt 63 kg, hvorav 12,9 av dem er fett og 27,2 av dem muskler. Vil ned et par kg i fett, hva vil en ideel fettprosent være? Ville vært greit å ha et mål å strekke meg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en slik ''nettest'' av noe slag (hvor nøyaktig disse er kan jo diskuteres) hvor man måler med målebånd forskjellige steder på kroppen ligger jeg visstnok på 17,8% hvorav 10,5kg av min kroppsvekt er fett. Tviler igrunn på en slik test, tar det med en klype salt. Hva er den mest nøyaktige måten og komme fram til fettprosent? Er forøvrig 175 cm og ligger stødig på 58 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en slik ''nettest'' av noe slag (hvor nøyaktig disse er kan jo diskuteres) hvor man måler med målebånd forskjellige steder på kroppen ligger jeg visstnok på 17,8% hvorav 10,5kg av min kroppsvekt er fett. Tviler igrunn på en slik test, tar det med en klype salt. Hva er den mest nøyaktige måten og komme fram til fettprosent? Er forøvrig 175 cm, ligger stødig på 58 kg og er 16 år om det har noe å si for seg. :p

Mange av målbåndtestene er mer verdifulle enn bioimpedans (slike du holder i eller står på for å måle fettprosent). US Marines, om jeg ikke tar feil av de forskjellige avdelingene, bruker målbånd for å estimere fettprosent, og når *de* synes det er bra nok bør det være bra nok for folk flest.

Det viktigste er dog endringene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av målbåndtestene er mer verdifulle enn bioimpedans (slike du holder i eller står på for å måle fettprosent). US Marines, om jeg ikke tar feil av de forskjellige avdelingene, bruker målbånd for å estimere fettprosent, og når *de* synes det er bra nok bør det være bra nok for folk flest.

Det viktigste er dog endringene...

Sånn sett så kan man vel estimere med at det er noenlunde rett? Usikker på hva ''normalen'' ligger på. Er lett bygd som sett på vekt i forhold til høyde, tross min usunne livsstil. Rart i grunn. :whistling: Heldigvis ligger endringene her like om hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er målebåndstester som er et av de bedre alternativene??? Jeg er en av de som tar inbody test med jevne mellomrom og prøver og følge anvisningene som er lagt ut for hva du skal gjøre før målingen. Men jeg er ute etter endringene i hovedsak siden vekten fortsatt er litt for høy, men har over tid kvittet meg med masse fett og sikkert desverre litt muskler og.. :/ Men nå har jeg bare noen kilo igjen til jeg når mål(tror jeg) men skulle veldig gjerne likt og vite hva fettprosenten min er nå så nøyaktig som mulig... Hva er best av målegreier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er målebåndstester som er et av de bedre alternativene??? Jeg er en av de som tar inbody test med jevne mellomrom og prøver og følge anvisningene som er lagt ut for hva du skal gjøre før målingen. Men jeg er ute etter endringene i hovedsak siden vekten fortsatt er litt for høy, men har over tid kvittet meg med masse fett og sikkert desverre litt muskler og.. :/ Men nå har jeg bare noen kilo igjen til jeg når mål(tror jeg) men skulle veldig gjerne likt og vite hva fettprosenten min er nå så nøyaktig som mulig... Hva er best av målegreier??

Selv brukte jeg denne; http://www.healthcentral.com/cholesterol/home-body-fat-test-2774-143.html

Et lite minus er at du må omgjøre cm til inches, men dette er bare å søke opp i google blant annet.

(F.eks 56 cm to inches)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett% sier i grunn veldig lite om utseende, har sett flere forskjellige sammenligningsbilder - og alt i alt er det muskelmasse vs fett som avgjør, ikke fett% alene

Her har jeg 8% på 72kg

[ATTACH]14560[/ATTACH][ATTACH]14561[/ATTACH]

Og 8% på 78kg

[ATTACH]14558[/ATTACH][ATTACH]14559[/ATTACH]

Målt med klype

Forskjellen er jo virkelig enorm! Helt utrolig kropp. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo virkelig enorm! Helt utrolig kropp. :thumbsup:

Og godt er det, hehe :D Takk!

Har faktisk aldri testet jeg :D Så jeg aaner ikke. Har vurdert å bestille en fettklype, hadde vært kult å vite!

Og Therese; du er et prakteksemplar på at badevekta kan kastes ut vindu!

Ja det kan man si! Jeg forstår ikke helt selv at jeg enda kan være så "tung" som jeg er.. menmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde den linken oppi her, men ifølge den hadde jeg 20.7 prosent og syntes det hørtes lite ut, for føler selv jeg har ganske mye fett og ta av både på mage, hofte lår.. :p Sånn type veldig masse.. Å vet jeg har mista endel av det lille jeg hadde av muskler etter jeg var syk, men skal bli flink med styrketrening fremover og håper det kan hjelpe litt... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte på treningsstudio for halvannet år siden, altså før jeg begynte med styrketrening. Da viste den 16.2 i fett %. Med mine 46 kg var altså 7 kg fett, og 32 kg muskler og noe greier, husker ikke helt. Men tviler på den var riktig.. føler 16 er lite i forhold til hvordan jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte på treningsstudio for halvannet år siden, altså før jeg begynte med styrketrening. Da viste den 16.2 i fett %. Med mine 46 kg var altså 7 kg fett, og 32 kg muskler og noe greier, husker ikke helt. Men tviler på den var riktig.. føler 16 er lite i forhold til hvordan jeg ser ut.

32 kg av totalt 46 kg med muskler? d kan ikke stemme med mindre du er som frossenfisk - benfri?D er nok "fat free mass" som er 46 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg veier

32 kg av totalt 46 kg med muskler? d kan ikke stemme med mindre du er som frossenfisk - benfri?D er nok "fat free mass" som er 46 kg?

Nei, min vekt, altså hele meg, veier 46 kg :p Men jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente.. heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...