Gå til innhold

Slankevenner


Viebie

Anbefalte innlegg

Lykke til folkens :) dette klarer dere! husk å ta noen bilder av formen, er alltid en bra motivasjons kilde å se tilbake på hvordan man var før.. Så bare tenke at det er bare en vei og det er framover (eller nedover med vekten) :)

Takk, takk. Bilder er tatt til skrekk og advarsel, så er bare å fortsette frem til de ikke føles som det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 167 høy og veier i dag 95 kg. Startet livsstilsendringen for fem uker siden, da veide jeg 100 kg (skrekk og gru...).

Målet er å gå ned 35 kg, dvs jeg har 30 igjen. Har satt meg delmål, og har allerede nådd det første med å gå ned 5 kg. Neste mål er at vekta viser 89 kg, leeenge siden jeg har vært nede på 80-tallet.

Hadde vært kjekt å ha noen å dele gleder og frustrasjoner med! :) Godt å være flere sammen som kan motivere og pushe når ting går trått!

Føler jeg er i samme sko her, det meste jeg har veid er vell 95kilo etter en lang periode med ME. Nå er det vell ca 2år siden jeg ble friskere og begynte å røre meg, av og bare begynne og røre meg ble 15kilo lettere. Nå ved nyåret var jeg lei av og ikke gjøre noe annet en det vanlige og bestemte meg for og melde meg på MMA og begynne og tenke litt over hva jeg pakker i meg. Spise sunnere men også og kunne kose seg med mat. Nå ca 3 uker etter jeg startet føler meg mye bedre, mye energi. Så skal prøve å henge med her, og konfrotere badevekta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra! Må begynne på nytt i forhold til candida kuren, men bare for to uker så det er greit nok :) Hadde fått en halvkilo til med beinmasse, noen prosent mindre fett og av alle ting hadde jeg fått MYE mindre fett rundt bukhulen (der jeg hadde under normalen til å begynne med, men hurra for det uansett :)) Sterkere i beina, men svakere i armene (sistnevnte skyldtes at jeg ikke lenger er aktiv på poledance fronten, det skal rettes på).

Størrelser er jo også greit å måle etter :) Høres jo fair enough ut utifra høyden din. BMI skal du ikke alltid ta hensyn til, nettopp fordi den ikke tar hensyn til muskel- og beinmasse. Jeg har fått beskjed om at den er ubrukelig for min del iallefall pga godt over normal beinmasse. Fin pekepinn for folkemasser, ikke like fin for individer (har jeg hørt dem sier). Så kan du jo heller se når du når det målet du har satt for deg selv i utgangspunktet om du synes det er mer igjen eller om du er fornøyd :)

Ooh, det skal jeg og, men i juni :S Litt dårligere tid til det, lol, men nå når jeg må på candida kur en stund til kan det jo fort hende det fortsetter å rase litt :p

Hva er candida kur??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er candida kur??;)

Det er i korte trekk steinalderkost over en periode for å kvitte seg med overvekst av candidasopp i kroppen :) Alle har det naturlig, men når det trives litt for godt så tar det over litt og kan gjøre mye ugang. Da må det komme under kontroll igjen så man må spise steinalderkost og så teste tilbake en og en ting av matvarene som er fjernet for å se hvilken av de man reagerer på (for dermed å minimere dette i kosten for alltid mer eller mindre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Melder meg inn her eg og då! Eg er ca 85 kg, og har tenkt å havne på 60 kg ein dag. Men første mål e å gå ned til 75 kg til 30 årsdagen min i mai. Da må eg no klare vel??

Eg prøver å tenke sunt, havregryn og skyr yoghurt til frokost, knekkebrød med kokt skinke, tomat og agurk og kanskje eggerøre, går mykje i fisk om dagene, spesielt sei, og då har eg grønnsaker til. er og veldig glad i kylling.. Så prøve å tenke reine matvarer og proteiner ;)

eg trener 4 ganger i veka. Mandag og tirsdag har vore zumba, krønsj step om onsdagen, gyria/kettlebells om torsdagen. Mandagstreningen skal byttast ut med spinning og styrke, sida eg trur eg trenger meir styrke enn eg har hatt til no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i korte trekk steinalderkost over en periode for å kvitte seg med overvekst av candidasopp i kroppen :) Alle har det naturlig, men når det trives litt for godt så tar det over litt og kan gjøre mye ugang. Da må det komme under kontroll igjen så man må spise steinalderkost og så teste tilbake en og en ting av matvarene som er fjernet for å se hvilken av de man reagerer på (for dermed å minimere dette i kosten for alltid mer eller mindre).

Ala Lavkarbo? rent kjøtt. fisk.. grønnsaker osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Melder meg inn her eg og då! Eg er ca 85 kg, og har tenkt å havne på 60 kg ein dag. Men første mål e å gå ned til 75 kg til 30 årsdagen min i mai. Da må eg no klare vel??

Eg prøver å tenke sunt, havregryn og skyr yoghurt til frokost, knekkebrød med kokt skinke, tomat og agurk og kanskje eggerøre, går mykje i fisk om dagene, spesielt sei, og då har eg grønnsaker til. er og veldig glad i kylling.. Så prøve å tenke reine matvarer og proteiner ;)

eg trener 4 ganger i veka. Mandag og tirsdag har vore zumba, krønsj step om onsdagen, gyria/kettlebells om torsdagen. Mandagstreningen skal byttast ut med spinning og styrke, sida eg trur eg trenger meir styrke enn eg har hatt til no.

velkommen;)

Du trener mye.. flinkis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det så vakkert ute så det får bli en lang tur ut med hunden og så har jeg planlagt litt styrketrening.

Å trene er kjempegøy nå, men jeg sliter fortsatt med å spise rett :(

Jeg opplever at å øke mengden proteiner hjelper veldig bra for meg iallefall, sånn i forhold til sultfølelse. Blir så mett at det ikke er noe hyggelig en gang :p Greier ikke helt 2,6 g per kg kroppsvekt enda, men nesten 2 iallefall :) Så kanskje det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg kommet hjem fra dagens zumbaøkt:)

var litt mer slitsom i dag, merker hoftan og rompa fikk trena sitt i går for å si det sånn;)

Men morro da..

Lure på åssen jeg skal gjøre det neste uke jeg.. starter på en mnd med PSMF da. Og det er ikke anbefalt å trene noe utnom styrke 3x45 min i uka:P

Har så lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Jeg blir gjerne med jeg og! Er 163 cm og veier ca 72. Vil ned til 58-60. Første mål er bare og komme seg til 69 kg, så neste 65 kg.

Skal gjøre dette ved masse god sunn mat og trening. Desverre så sliter jeg meg et forkjølelsesvirus, som har sittet i flere måneder. Trent litt, men kommer aldri skikkelig igang før jeg blir dårligere. Kostholdet har og vært litt opp og ned. Siden det er dager ingenting frister og man ikke orker lage mat, da blir det gjerne noe enkelt ikke så sunnt og snop.

Men skal bli flinkere nå, har og bestilt masse helsekostprodukter fra iherb, i håp om at det skal gjøre meg frisk. Og klarer jeg og spise sunn ren mat, så er det vel lettere å bli bedre og.

Men jeg er ellers student og enslig mor til 2 barn, så blir en del stress i løpet av uken,og rundt eksamen er jeg superstressa. Burde bli flinkere der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter mest med er å få i meg nok mat, synes ikke jeg gjør annet enn å spise, men kommer ikke opp i det antall kalorier jeg skal ha i henhold til hvor mye jeg beveger meg. Ligger på et stadig underskudd av kcal på mellom 500 og 1000, likevel står vekta stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen;)

Du trener mye.. flinkis;)

Takk :D

Prøver å trene ein del.. Har gått fra "sofa-sliter" til minst 4 ganger i veka, so da MÅÅ jo berre gje resultater snart?? Har ikkje merka so mykje enda. Men ska ta ein måling på fettprosent og muskelmasse og sjå om eg har forandring der, sida eg ikkje ser forandring på vekta enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem fra dagens zumbaøkt:)

var litt mer slitsom i dag, merker hoftan og rompa fikk trena sitt i går for å si det sånn;)

Men morro da..

Lure på åssen jeg skal gjøre det neste uke jeg.. starter på en mnd med PSMF da. Og det er ikke anbefalt å trene noe utnom styrke 3x45 min i uka:p

Har så lyst!

Har litt lyst å prøve PSMF sjøl. Men eg er litt trøtt og sliten i frå før, so trur kanskje eg vil bli enormt trøtt av da. Og eg har komt so godt i gong med treningen min at eg hadde fått abstinenser om eg ikkje kunne trene lika mykje som eg gjer no!

Kanskje noke eg kan prøva på eit seinare tidspunkt..

Lykke til då! Har god tru på den dietten! Dei so klare å holde den går ein del ned har eg forstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å prøve PSMF sjøl. Men eg er litt trøtt og sliten i frå før, so trur kanskje eg vil bli enormt trøtt av da. Og eg har komt so godt i gong med treningen min at eg hadde fått abstinenser om eg ikkje kunne trene lika mykje som eg gjer no!

Kanskje noke eg kan prøva på eit seinare tidspunkt..

Lykke til då! Har god tru på den dietten! Dei so klare å holde den går ein del ned har eg forstått!

Takker for det:)

Er spent ja.. om jeg hele tatt klarer å dytte i meg så mye proteiner i løpet av en dag:p

Har veldig lyst til å prøve meg på en zumba time for å se hvordan det går selv om jeg er på PSMF. Bare for å se hvordan det går;)

Har dere lest om Andre Rio her inne? som gikk ned 50 kg på 4 mnd..

Han hadde et kosthold som PSMF og trenet sinnsykt mye.. Mitt store forbilde her inne:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter mest med er å få i meg nok mat, synes ikke jeg gjør annet enn å spise, men kommer ikke opp i det antall kalorier jeg skal ha i henhold til hvor mye jeg beveger meg. Ligger på et stadig underskudd av kcal på mellom 500 og 1000, likevel står vekta stille

Åja, den veien ja :S Prøv med en håndfull eller to med nøtter i løpet av dagen, tar ikke store plassen i magen og har masse kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...