Gå til innhold

Hvilken øvelse (som du faktisk gjør) hater du mest, og hvorfor?


larskr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hater skulderpress... Egentlig det meste på skuldre, rett og slett fordi smerte der er noe jegikke holder ute like enkelt som andre steder på kroppen.. Vanskligheter med å pushe meg selv hardt nok der, i tillegg til at det er mitt svakeste sted på kroppen :p

Og bulgarsk utfall, men det er mer godt vondt! Så lenge kneet samarbeider, ellers er det bare vondt haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av styrke er et pes. Løper heller marathon enn og TENKE på styrketrening. MEN jeg gjør det, fordi jeg må. Bena/lår/rumpe tar jeg ikke mye ekstra styrke på, de holder ut joggeturere på 2timer, og er fornøyd med det. Overkropp derimot. Mens nedre rygg og mage er ganske så sterk, så er bryst, øvre rygg og armer et trist kapittel. Har begynt den laaaaaange veien mot pullups, og det skal jeg greie uten og trene med vekter, men med og prøve og prøve og prøve og presse og presse på:) (har ikke utstyr hjemme og trenigsstudio har jeg ikke tid til pga reisevei)Push-ups har vært mitt livs mareritt,- men har nå 3runder a5 reps inne. (nesa nesten berører gulvet, dog litt bred arm og forstilling). Og har begynt og prøve negativ chins,- og greier ikke henge en gang. Bare "glir ned" på en måte til utgangsposisjon He-he. MEN jeg prøver og prøver og tar i så godt jeg kan. Og er vel inne i min 4 uke nå, fra jeg startet push-uptrening til i dag, hvor jeg stort sett har vært stiv og støl enten i biceps, triceps, bryst eller ryggmuskler eller i flere av disse samtidig.

Kanskje noen har tips til andre øvelser som kan fremme min styrke i de områder som må trenes opp mot pull-ups? push-ups i forskjellige varianter (smalere, bredere armstilling, hendene mer under kroppen eller lengre foran kroppen osv,- dekker jo de fleste muskelgrupper...) har jeg mange av,- som jeg enn så lenge ikke greier med strake ben....Hva annet kan jeg gjøre? Har stanga jeg trener pull-ups på, er det andre øvelser der? Benhev gjørjeg, men det er jo for magen, men tar jo i armer det også, særlig siden den henger i taket, og jeg ikke har vegg og støtte meg mot ved benhev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skikkelige, dype, tunge knebøy....fordi vet hva som er i vente på vei ned, gjør vondt når du kommer ned, og smerten sakte men sikkert øker konsekvent etterhvert som du løfter deg opp....når du kommer midtveis opp og kjenner at alle nervene i kroppen skriker av smerte og du begynner å høre de høyere makter bak deg, men uansett hvor mye som det presses så stiger du opp i noen få centimetre sekundet....når du endelig har klart å komme deg opp kjenner du at blodet kommer tilbake til alle deler av kroppen og den fortrengte smerten nå kommer strømmenes tilbake, deilig! så begynner du helt på ny fordi du skal jo tross alt klare 10 reps av din nåværende 5 rm max!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og for seg ingen styrkeøvlese, men rumble-rolleren eg fekk fra myrevolution her om dagen kjennes ganske bra på den stive muskulaturen. Bringe tebake minner fra tidlegare naprapat timer, men når eg først e komme meg gjennom smertehelvete føles det mykje bedre i etterkant! :)

Utenom dt e vel bulgarske utfall og beinpress definitivt de tyngste øvelsane imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...