Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

jenter, hva sier dere til å utfordre gutta med en liknende tråd? tror dere de klarer å legge egoet ved siden av tastaturet og være ærlige? det er jo bare en brøkdel av den mannlige gymgarde som klarer å legge egoet utenfor gymdøra og løfte vekter utifra egen styrke med riktig teknikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger meg på jeg! Har kun trent styrke siden starten av desember, og har slitt en del med skader - så ja, jeg er utrolig svak :wub: Men bare vent - jeg skal bli biff :thumbsup: haha

160 høy og veier 53 kg. Tar som regel 3x10 på alle øvelser, og trener med en styrkeromsveileder som passer på teknikken

Knebøy: 50 kg

Strake markløft: 40 kg (men skal legge på mer neste gang)

Benkpress: 25 kg

Skulderpress: 8kg

Nedtrekk: 35 kg

Benpress: 93 kg

Bicepscurl: 6 kg

Triceps extension: 22,5 (regner med det er lbs og ikke kg, men står ikke på apparatet)

Dips: 3x10

Roing: 35kg

Det viktigste er hvertfall at jeg merker fremgang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å forklare disse strikkene? Bare.. henger dere dem på stanga?

Og henger dere dem på pullup-stanga når dere tar dips også?

heh.. Føler meg bare bittelitt dum som spør, men.. :')

du finnes ikke dum som spør, jeg triksa og fiksa og styrte endel før jeg skjønte hva som skulle til;)

det letteste er å bruke sånne strikk med handtak i endene, da henger du handtakene fast i noe som er høyere opp en selve handtaket for pullupsn. Du legger høyre kne i bunnen av strikket og holder vestre kne tett inntil som om du tar øvelsen uten noe staffasje. Du får justere sramheten på strikket etter hvor mye støtte du trenger, dvs snurr strikket noen ganger rundt festet eller liknende. Bare prøv deg frem med det ustyret du finner. Dersom du har pullups, og dips i samme stativ, kan du bruke samme festet til strikket ved disp som du brukte ved pullups. Poenget med strikket er at det gir støtte i bunnposisjonen, det er der løftet er tyngst:)

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du finnes ikke dum som spør, jeg triksa og fiksa og styrte endel før jeg skjønte hva som skulle til;)

det letteste er å bruke sånne strikk med handtak i endene, da henger du handtakene fast i noe som er høyere opp en selve handtaket for pullupsn. Du legger høyre kne i bunnen av strikket og holder vestre kne tett inntil som om du tar øvelsen uten noe staffasje. Du får justere sramheten på strikket etter hvor mye støtte du trenger, dvs snurr strikket noen ganger rundt festet eller liknende. Bare prøv deg frem med det ustyret du finner. Dersom du har pullups, og dips i samme stativ, kan du bruke samme festet til strikket ved disp som du brukte ved pullups. Poenget med strikket er at det gir støtte i bunnposisjonen, det er der løftet er tyngst:)

lykke til! :)

Tuusen takk! Da skal det prøves på fredag. Begynner å bli griselei av dips/pullups, så en liten forandring kan være nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Ytters få jenter der jeg trener som faktisk TRENER også;)

Trener rygg to ganger i uka, og føler selv bicepsen får nok trening da. Noe bedre svar har jeg ikke, rett og slett bare blitt sånn. I tillegg har jeg fått beskjed om at biceps ikke var så nødvendig mtp BF(som forøvrig er målet). Hvordan dette egentlig er er en helt annen sak:) Men ja, bør kanskje vurdere å sette av tid til en øvelse eller to. Nyttig eller ei, ett par skikkelige guns er ikke feil det!

ja, det er definivt forskjell på "å være på trening" og på å faktisk trene! :D start med en baseøvelse for biceps, stående bicepscurl med ez-stang, da bruker du litt mer kjernemuskulatur på kjøpet og forbrenner litt ekstra:) jeg trener ofte noen ekstra handteløvelser bare fordi bicepsn blir så søt i speilet når den får pump og den lille blodåra på forsida av overarmen popper ut av intet :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er definivt forskjell på "å være på trening" og på å faktisk trene! :D start med en baseøvelse for biceps, stående bicepscurl med ez-stang, da bruker du litt mer kjernemuskulatur på kjøpet og forbrenner litt ekstra:) jeg trener ofte noen ekstra handteløvelser bare fordi bicepsn blir så søt i speilet når den får pump og den lille blodåra på forsida av overarmen popper ut av intet :p

Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy: 50-60 kg - 4-8 reps

Markløft: 70-90 kg - 4-8 reps

Benkpress: 30-40 kg - 4-8 reps

Pull-Ups: De første settene med egen kroppsvekt. Deretter med strikk som hjelp

Dips: Kroppsvekt.

tar hatten av for alle som dipser og pullupser med egen kroppsvekt! :thumbsup:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

156 cm, 52 kg, trener med ikke-lineær periodisering, så noen øvelser er på tungdager og noen på hypertrofidager, så vektene varierer deretter, men dette er det jeg trener sånn ca nå:

Knebøy: 55-60 kg

Strake markløft: 50 kg

Benkpress: 45 kg

Skulderpress: 22 kg

Nedtrekk: 40kg

Sittende roing: 35 kg / hantelroing 22-26 kg

Bicepscurl: 15-17 kg

Franskpress: 17-20 kg

Dips: bw + 8,75 kg

Chins: bw x 4-6 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

172 cm, 61-62 kg. Trent målrettet i et halvt års tid, trent litt halvveis i snart tre år.

Knebøy: 40-50 kg

Militærpress: 30 kg

Markløft: 60-80 kg

Strakmark: 50-60 kg

Benkpress: 35 kg

Pullups med kroppsvekt: 2-4

Chins med kroppsvekt: 4-5 (kjører 2-3 reps med ekstravekt)

Dips med kroppsvekt: 5-6 reps (kjører 2-3 reps med ekstravekt)

Enhånds hantelroing: 15 kg-ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow,

16år (staks 17) 164cm ca.68kg

Knebøy - 60 - 80kg

Mark - 90 - 100kg

Strakmark - 60 - 90kg

Benk - 50 - 70 kg

Skulderpress hantler - 20-22kg

Militærpress - 35 - 40kg

Franskpress 20 - 25kg

Stangroing - 50 - 70kg

Hantelroing/kroc - 30 - 40kg

Hantelcurl - 14kg

Chins - BW 10

du er råsterk! og bare 16 år?? :thumbsup:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri testa max bøy, ikke rørt ben på 2 år før jan 2011.. men kjører 80 og 100 kg (max) på mark. Strake max 80.

Skulderpress m stang 30 kg sidehev og andre øvelser 12 kgs hantler og nedover.

benk har jeg aldri trent, men testa i kjole og høye hæler på julebordet, og fikk 60 kg opp med samla bein og for trang kjole :p

Dipser med kroppsvekt, (klarte aldri i verden det før, målet blir å legge på ekstra vekt)

SKAL fikse chins når ræva er lettere..

Biceps hantler opp til 15 kg, (ikke trent armer ordentlig på leenge..) pluss stang 30/25 kg

Stående roing 50 kg og nedover

Hmm... det må bare løftes mer skrot!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare trent styrke regelmessig siden starten av november nå, og har en treningshverdag dominert av mye utholdenhetstrening. Alltid trent, men har vært litt opp og ned med regelmessig styrke. Ligger rundt 8 reps. på alle øvelser.

Markløft: 55 kg

Bulgarsk utfall: Varierer fra 7 - 14 kg manualer

Benkpress: 35 kg

Pullups (med assisanse): ca -15 kg. (Bør kanskje prøve med strikk heretter..?)

Biceps curl: 9 kg hantler

Triceps push down: +/- 20 kg

Pulley: 45 kg

Skulderpress: 10 kg manualer

Sidehev: 6 kg manualer

Knebøy er i utprøvingsfasen når det kommer til teknikk, varierer mellom goblet squat og knebøy med lett belastning. Sliter litt med å få ordentlig til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent av og på med styrke siden i høst, men aldri hatt noen skikkelig plan å følge.

Begynte med RYP i beynnelsen av januar og tar omtrent

Knebøy: ca 47 kg. Klarte 50 igår, med 3 reps

Skråbenk manualer: 15 kg

Biceps med manualer: 10 kg

Tricepspushdown: 30-35 kg

Nedtrekk bredt: 40-50 kg

Roing: 40-43 kg

Er snart ferdig med 6 uker på RYP. Etter det kommer jeg til å legge inn enten strake markløft eller vanlige og benkpress. :) Og noen flere øvelser for rumpa. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tyngste vektene er 3-6 rep, og de lettere 8-12 rep.

Knebøy: 50-60 (bare tungt)

Mark: 70-80 (bare tungt)

Benkpress: 30-40

Skulderpress: 10-14

Skråbenk: 14-18

Nedtrekk: 40-55

Biceps: 10-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...