Gå til innhold

Andre som bruker programmet Wendler 531?


Tamadeus

Anbefalte innlegg

Gjest Jester

Jeg ville gått for "den vanlige". Btw hva er benhev? er det snakk om leg extensions så ville jeg droppa det ASAP fra ryggdagen. De beina får juling nok der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått for "den vanlige"

Så bedre å ta en øvelse per dag, istedenfor å trene en øvelse 2 ganger pr. uke?

Veldig mye magetrening i den første versjonen og veldig mye beintrening i den andre.. en fin mellomting mellom dem kanskje?

Kommer nok til å slenge på litt mage/korsrygg etter hver trening, stod bare ikke på alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

espen0102 var litt kjapp der, slik ville jeg gjort det:

Knebøy 5/3/1.

Knebøy 5x10

Leg curl 5x10

Benkpress 5/3/1.

Benkpress 5x10

Dips 5x10

Markløft 5/3/1.

Markløft 5x10

Chin-ups 5x10

Militærpress 5/3/1.

Militærpress 5x10

Facepulls 5x10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for "den vanlige". Btw hva er benhev? er det snakk om leg extensions så ville jeg droppa det ASAP fra ryggdagen. De beina får juling nok der!

Benhev er forresten en mageøvelse hvor du henger etter armene og løfter bena. Hanging leg raise.

espen0102 var litt kjapp der, slik ville jeg gjort det:

Knebøy 5/3/1.

Knebøy 5x10

Leg curl 5x10

Benkpress 5/3/1.

Benkpress 5x10

Dips 5x10

Markløft 5/3/1.

Markløft 5x10

Chin-ups 5x10

Militærpress 5/3/1.

Militærpress 5x10

Facepulls 5x10

Takk, skal prøve meg på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

espen0102 var litt kjapp der, slik ville jeg gjort det:

Knebøy 5/3/1.

Knebøy 5x10

Leg curl 5x10

Benkpress 5/3/1.

Benkpress 5x10

Dips 5x10

Markløft 5/3/1.

Markløft 5x10

Chin-ups 5x10

Militærpress 5/3/1.

Militærpress 5x10

Facepulls 5x10

En roøvelse istedenfor Facepulls hadde vell ikke skadet? Muligens 3x10++ stangroing/krocrows (annenhver uke) + 3x10 Facepulls på den dagen? Dog ikke helt det orginale programmet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Det er helt individuelt egentlig hvilke øvelser man ønsker utover de 4 store, så whatever floats your boat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til mageøvelser jeg kan ta for å få en sterk kjerne? Har et par for korsryggen, men aner ikke hva som er best for mage..

Ab roll-outs fra kne eller stående, eller ta det i redcord.

Hanging leg raises hvor du drar med deg rumpa

Planken

Jeg vil tro at å ta mer enn en av de om dagen blir overkill når du samtidig gjør knebøy, markløft og roing flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cable crunch er vel ikke så mye kjerne som er en isolasjonsøvelse for abs vil jeg si.

Uansett. Du skal få gjøre hva du vil, men jeg synes det er bortkasta tid. Gjør en ordentlig kjerneøvelse og gjør den bra så holder nok det for å få formen du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ab-rolls, men det er fordi jeg synes planke er kjedelig. Den kan godt være bedre uten at jeg har sett noe som beviser det.

Jeg gjentar det en skrev tidligere her i tråden "Dont major in the minors". Dette er assistanseøvelser ikke ha hovedfokuset her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-arms roing vs. kroc rows? Har hørt at kroc rows er bra for bedre grep i mark, noe jeg trenger..

Hvis du skal følge Wendler sin tankegang så sier han at hvis du ikke synes en øvelse ser awesome ut så gjør du det ikke.

Jeg synes ikke 1-arms roing ser awesome ut. What so ever. Funker sikkert fordet.

Kroc-rows er jo ikke SÅ forskjellig, men der kjører du hvertfall litt balls-to-the-walls trening.

Foretrekker uansett mark, pendlay rows og chins for ryggen jeg. Om jeg skriver bastant er det bare for å gjøre det enklere. Håper du skjønner at det finnes mange veier til rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...