Gå til innhold

Bodybuilding/bodyfitness, klasser?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som gidder forklare hva slags kategorier man har i bodybuilding/bodyfitness? Prøvd å søke litt rundt, uten hell. Går det på vekt? Ser det er mange forskjellige klasser. Noen tar dips, og ror på scenen, i tilegg til å flekse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kategorier/klasser

  • MEN BODYBUILDING
  • WOMEN BODYBUILDING
  • MEN CLASSIC BODYBUILDING
  • WOMEN CLASSIC BODYBUILING
  • WOMEN BODYFITNESS
  • MEN ATHLETIC FITNESS
  • WOMEN ATHLETIC FITNESS

http://www.nkf-ifbb.no/kategorier.html

Det du tenker på er athletic fitness, hvor det konkurreres i dips, chins (egentlig pull ups), roing og posering. Det er artig å se Cutler og Coleman på scenen fulle av steroider, men min personlige favoritt er athletic fitness da det ikke bare er fokus på kropp, men også relativ styrke og anaerob utholdenhet.

Både dips og chins er overkroppsøvelser, så det kunne kanskje vært interessant å også konkurrere i antall frontbøy med egen kroppsvekt på stanga? Det er bare noe som har slått meg, men man faller jo igjennom i poseringa hvis ikke beina står i stil med overkroppen. Vektklasser i kroppsbygging finner du sikkert vha. linken ovenfor. I athletic fitness gjelder følgende:

ATHLETIC FITNESS DAMER/ HERRER

KLASSER:

Herrer konkurrer i to klasser -180cm og +180cm

Damer konkurrer i to klasser -165cm og +165cm

http://php.iform.no/pub/art.php?id=269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Følger opp med noen til jeg!

Hva er da forskjellen mellom bodyfitness og classic bodyfitness? Ser jo at størrelsen på folka er forskjellige, men hvor går grensa? Kan Coleman melde seg på classic?

Ser også at det ikke er noe bodyfitness for men, hva er forskjellen på bodyfitness/bodybuilding? Ser jo at bodyfitness damene ikke er like store som bodybuilding damene, men igjen, hvor går grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Takk for svar:)

Følger opp med noen til jeg!

Hva er da forskjellen mellom bodyfitness og classic bodyfitness? Ser jo at størrelsen på folka er forskjellige, men hvor går grensa? Kan Coleman melde seg på classic?

Ser også at det ikke er noe bodyfitness for men, hva er forskjellen på bodyfitness/bodybuilding? Ser jo at bodyfitness damene ikke er like store som bodybuilding damene, men igjen, hvor går grensa?

Lyst til å stille Lasse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyst til å stille Lasse? :)

Vil ikke bli noe bodybuilder, men Athletic Fitness med litt dips og roing f.eks ser artig ut! Må jobbe litt med Mr. Fettprosent først da, men en gang i fremtiden kanskje:) Liker å vite at mulighetene er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke ønsker så mye muskler som kreves for BB og ønsker en mer feminin look, er vel ikke verre enn det. Forskjellig ønsker med treningen bare :)

Fått høre at det egentlig ikke trenger være så mye som skiller, endel med dietten da, at det er flere som hopper frem og tilbake i disse to klassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått høre at det egentlig ikke trenger være så mye som skiller, endel med dietten da, at det er flere som hopper frem og tilbake i disse to klassene?

Forsåvidt. Er enkelte av jentene som stiller i bodybuilding som jeg føler hører mer hjemme i bodyfitness, og omvendt. Samtidig er det enkelte som definitivt bare passer i en av klassene! Men noen vipper veldig mellom de to, enig i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt. Er enkelte av jentene som stiller i bodybuilding som jeg føler hører mer hjemme i bodyfitness, og omvendt. Samtidig er det enkelte som definitivt bare passer i en av klassene! Men noen vipper veldig mellom de to, enig i det :)

Det var en PT som nevnte det, vurderer å stille til høsten og han sa jeg kunne vurdere BB som første konkurranse for å slippe stresset med å lære T-walken i tillegg til alt det andre nye, men ser det er så mange som sammenligner BF og BB for å vise "motsetningene" (store bulkete jenter/ slanke maerkerte jenter. Følte da BB "skremte" meg litt ;) (whaaaat! Her skjedde det noe med skrifta, får ikke bred skrift vekk:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...