Gå til innhold

Hvordan trene til Athletic Fitness?


Ina Johansen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent styrke ett halvt års tid, hvor jeg har fulgt ett fullkroppsprogram 3 ganger i uken med hovedsakelig baseøvelser og noen støtteøvelser. Jeg har hatt god fremgang, men er ikke spesiellt sterk sammenliknet med andre her inne. På 10 repitisjoner tar jeg typisk 60 kg i knebøy, 60 kg i markløft og 30 kg i benkpress. Jeg tar 4 chins og 3 dips med KV (for å gi en liten pekepinn på "nivå"), Jeg er 168 cm og veier 64 kg. Jeg har en liten drøm i magen om å jobbe meg sterk nok og med fin nok form til å delta i Athletic Fitness en eller annen gang (Og helst ikke med alt for langt tidsperspektig). Med tanke på hvordan nivået mitt er i dag hvor lang tid kan jeg regne med å bruke på å bli sterk nok til å oppfylle kravene til AF, og hvordan burde jeg legge opp treningsprogrammet, og hvordan burde jeg spise (hvor mange kalorier?)? Håper dere flinke folka kan hjelpe meg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Anbefaler å skaffe deg en time med PT som har erfaring på området, eller logg deg inn på Gympartner.no. Kjempefint tilbud om lommeboken er litt tynn (sånn som min er :p ), og man ikke har råd til flere PT timer. Meget kvalifiserte folk og god oppfølging :thumbsup:. Og selvfølgelig logge treningen din og les gjerne andres. Lykke til :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke Gympartner. Jeg meldte meg på for ett år og fikk bare en standardoppsett av en 2-splitt som jeg ser andre kunder har fått identisk av. +en matplan som var helt på måfå (frokost: du kan f.eks spise havregrøt eller omelett :)"

Det er en rapportertingsgreie hver uke, men det er mye jobb og man får bare "bra jobba :)" tilbake. Helt meningsløst, jeg slutta etter en kort stund.

Penger rett ut av vinduet! :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trent på et treningsstudio hvor de har peiling på slikt. Her i Trondheim har vi Kaliber Treningsstudio. Lengre sør kryr det jo av gode treningssenter med solid kompetanse.

Jeg har en liten drøm i magen om å jobbe meg sterk nok og med fin nok form til å delta i Athletic Fitness en eller annen gang (Og helst ikke med alt for langt tidsperspektig)

Jeg ville laget meg en 2-årsplan. Det krever at du er flink til å trene og spiser bra – hvis ikke blir det urealistisk.

Litt egeninnsats ved å lese artikler her og et godt treningsstudio - så har du en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trent på et treningsstudio hvor de har peiling på slikt. Her i Trondheim har vi Kaliber Treningsstudio. Lengre sør kryr det jo av gode treningssenter med solid kompetanse.

Jeg ville laget meg en 2-årsplan. Det krever at du er flink til å trene og spiser bra – hvis ikke blir det urealistisk.

Litt egeninnsats ved å lese artikler her og et godt treningsstudio - så har du en god start.

Ok, takk for tips. Greit å vite at 2 år er ett realistisk tidsperspektiv hvis man gjør ting riktig. Ett kort spørsmål hvis du har tid? VIl du si at å "spise bra" vil innebære å legge seg på vedlikehold kalorimessing med ren mat og ca 2 g protein per kg? Eller bør jeg jeg med min høyde og vekt ligge på ett lite underskudd (168 cm, 64 kg)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...