Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Beklager frafallet, vært på trening også var det litt tid med mann og barn ;)

Men så gøy at vi er flere. Noen som har forslag på hvordan vi gjør det? skal vi lage ny tråd eller bare fortsette her?

MetteL : jeg tenker å trene og endre kost, så kjempe fint hvis vi kan utveklse litt her. Er litt usikker på om jeg gjør rett i forhold til inntak osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tenker dere å gå ned?

Jeg har begynt å "telle" kalorier, proteiner og energi. Så satser jeg på trening hver dag, minimum 30 min løping. Har jeg tid til styrke og kardio er det supert.

Ble low spinning i går med styrke etterpå. I dag blir det styrke en time først og løping minimum 30 min etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med bulimi og anorexia tidligere så jeg prøver å ikke telle kalorier....gjorde det for å finne ut sånn ca og da lå jeg på rundt 600 cal om dagen...nå prøver jeg spise litt mer og trener 4-6 dager i uka. Jeg prøver å spise Sundt....og trener sykling,vekter,Rykkinn og diverse magefølelsen...jeg trener hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å klare en kilo i uka ved å ligge på ca 1400 kcal om dagen, prøver meg litt på lavkarbo jeg og + trening minst 4 ganger i uka. Er egentlig ikke SÅ opphengt i vekt, men tror det er et bra mål på fremgang for meg i starten.

Jeg skal trene to økter styrke, resten blir mye spinning og noe step/aerobic :) Jeg er så glad i gruppetimer, vet det ikke er den mest effektive måten å få en lekker kropp på, men det funker for å få opp pulsen og svi av noen kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å klare en kilo i uka ved å ligge på ca 1400 kcal om dagen, prøver meg litt på lavkarbo jeg og + trening minst 4 ganger i uka. Er egentlig ikke SÅ opphengt i vekt, men tror det er et bra mål på fremgang for meg i starten.

Jeg skal trene to økter styrke, resten blir mye spinning og noe step/aerobic :) Jeg er så glad i gruppetimer, vet det ikke er den mest effektive måten å få en lekker kropp på, men det funker for å få opp pulsen og svi av noen kcal!

Er det greit at jeg spøre deg om alder, vekt og høyde? (evt svar meg på pm)

1400kcal er veldig lite, bare for at cellene i min kropp skal fungere optimalt(hvilemetabolismen) må jeg ta inn 1500kcal om dagen. Hvis du i tillegg skal trene vil du havne ned på 1100-1200kcal om dagen. (Til sammenligning skal et barn i vekst, 2-5år, ha 1260kcal hver dag...)

Sjekk denne: http://www.facebook.com/fitnessbloggen?sk=app_125997777506575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, 71 kg og 172 høy.

Ja, jeg er klar over at det er lite, jeg faller bare veldig for fristelsen å synke lavt på antall kcal når jeg vet jeg klarer det :blush:

Gikk ned 7 kg fra Oktober til før jul og har fått litt blod på tann, som gjør at jeg tar i litt mye selv om det i utgangspunktet skal være en livsstilendring..

Har aldri gjort noe ordentlig forsøk på å slanke meg før, og ble nesten litt overasket over at det faktisk gikk. Fikk meg et lite sjokk når vekta begynnte å tippe over 75, så jeg bestemte meg for å ta tak i ting. Jeg vet at 77 ikke er en fryktelig høy vekt, men det er absolutt ikke optimalt sånn som det ser ut nå :)

Har lest fitnessbloggen en god stund nå og tråler side opp side ned etter gode tips. Har lært utrolig mye om trening og kosthold etter at jeg begynte å "vanke" her inne (selv om jeg har vært passiv på forumfronten til nå). Blir litt overivrig.

Så sliter jeg litt (veldig) med å komme over terskelen inn til styrkerommet selv om jeg egentlig har lyst. Føler meg slett ikke hjemme der, men jeg SKAL etterhvert :D

Takk for "se opp'en" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, 71 kg og 172 høy.

Ja, jeg er klar over at det er lite, jeg faller bare veldig for fristelsen å synke lavt på antall kcal når jeg vet jeg klarer det :blush:

Gikk ned 7 kg fra Oktober til før jul og har fått litt blod på tann, som gjør at jeg tar i litt mye selv om det i utgangspunktet skal være en livsstilendring..

Har aldri gjort noe ordentlig forsøk på å slanke meg før, og ble nesten litt overasket over at det faktisk gikk. Fikk meg et lite sjokk når vekta begynnte å tippe over 75, så jeg bestemte meg for å ta tak i ting. Jeg vet at 77 ikke er en fryktelig høy vekt, men det er absolutt ikke optimalt sånn som det ser ut nå :)

Har lest fitnessbloggen en god stund nå og tråler side opp side ned etter gode tips. Har lært utrolig mye om trening og kosthold etter at jeg begynte å "vanke" her inne (selv om jeg har vært passiv på forumfronten til nå). Blir litt overivrig.

Så sliter jeg litt (veldig) med å komme over terskelen inn til styrkerommet selv om jeg egentlig har lyst. Føler meg slett ikke hjemme der, men jeg SKAL etterhvert :D

Takk for "se opp'en" :)

Jeg forstår veldig godt hvordan du faller for fristelsen, har vært der selv(og tror det er fler av oss):)

Men nå som du har vært såpass flink(!), hvorfor ikke heller prioritere roligere vektnedgang(ikke kutte ut vektnedgangen) samtidig som du tar skrittet inn i styrketrening og former kroppen slik du vil ha den?

Med din vekt og høyde bør du ligge på 2350kcal(moderat aktiv, trener altså 3-5ganger per uke) hver dag for å vedlikeholde vekta.

Det anbefales på det sterkeste å holde vektnedgangen til maks 0,5kg per uke(dette vil tilsi ca 3500kcal i underskudd i løpet av en uke). Per dag skal du dermed ligge maksimalt 500kcal under energibehovet: 2350-500 = 1850 kcal/dag. Dette er mye lettere å holde over en lengre periode(for eksempel til sommeren ;) )

Liten oversiktsregning: 0,5kg per uke i løpet av ukene frem til sommeren(17 uker?) = 8,5kg (71kg-8,5 = 62,5kg.)

Vil påstå at en vekt på 62-65 kg med muskler er et bedre alternativ enn 55-60kg uten muskler?:p

Håper virkelig ikke dette høres ut som en angrep på deg, for det er ikke meninga. Ønsker virkelig at du skal få det beste resultatet overhodet mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på kcal inntak her, hadde det vært veldig snilt hvis noen hadde noen dagsinntak å dele. Jeg tror jeg ligger for lavt med tanke på inntak, men jeg fungerer bra og orker fint de treningene jeg er på. Ikke merker jeg noe på vekta heller, men kroppen er blitt strammere :p

Jeg er ikke blitt så flink at jeg klarer å bare spise cc, tunfisk osv. Ikke har jeg gått til innkjøp av proteinpulver heller, burde jeg det??

Supert hvis noen av dere har litt mere kunnskap en meg på dette område :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ligger på ca 1800-2000 kcal per dag, fordelt over 3 måltider(spiser etter periodisk faste), men ligger høyere hvis jeg trener to ganger per dag (som det mange ganger blir i eksamensperioden for å "få tankene på andre ting" :p)

For meg er det måling av omkrets (midje, hofte, rumpe, lår) viktigere enn badevekta, og så lenge vekta står stille, men omkretsen reduseres er jeg veldig fornøyd :)

Med tanke på proteinpulver synes jeg det er unødvendig før man har tatt en god titt på kostholdet. Jeg prøver å få i meg 1.5 - 2g proteiner per kg kroppsvekt (for meg vil det tilsvare ca 109-150 g proteiner per dag), og noen dager synes jeg det kan bli vanskelig hvis matlysten er på bunn eller jeg har lyst på noe annet til middag.. Spiser jeg havregrøt pleier jeg som regel å blande inn en scoop med proteinpulver for å få nok, samtidig som protein metter mye mer.

Men som sagt, ta en titt på kostholdet før du går til innkjøp av pulver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...