Gå til innhold

PHAT - kan jeg trene det?


Kolland

Anbefalte innlegg

Hei.

Lest mye om treningsprogrammet PHAT, og lyst til å prøve det ut. Har i midlertid også lest at det på ingen måte er for nybegynnere og kroppen trenger å måtte tåle høy belasting. Jeg vet jeg på ingen måte er noe nybegynner, men er på ingen måte ekspert heller. Jeg har trent i 10 år, "tungt" i 5 år. Ja, jeg har trent lenge, men aldri fulgt noe pro treningsprogram. Kun mitt eget, som jeg også har holdt meg til i minst 5 år. Alltid bare trent fordi jeg syns det er gøy, og for å se noen lunde bra ut, og aldri hatt intensjon i å bli størst og sterkest. Før en operasjon i ankelen for halvannet år siden makset jeg 200kg i knebøy og 210kg i mark, og 145kg i benk. Mistet motivasjonen etter det, og hadde en lengre periode med kun sporadisk trening, og har vel ikke makset siden. Trener nå uten stress (5x5) med 140kg i knebøy og mark, og 112kg i benk. Kan jeg bruke PHAT, eller er det mer forbeholdt eksperter som er på komkurransenivå? Er 192 høy og 94kg dersom det har noe betydning ifht. prestasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...