Gå til innhold

Svak støttemuskulatur skulder


Valeur

Anbefalte innlegg

Siden september i fjor har jeg trent med PT ved et kommersielt treningssenter, og for å gjøre en lang historie kort så har jeg nå endt opp med å gå til behandling hos manuellterapeut for svak støttemuskulatur i skulder/rygg. PT ble gjort obs på låsing av skulder i pull-ups og nedtrekk, samt en episode hvor det føltes som om skulderleddet hoppet ut i et halvt sekund. I tillegg til generelt ubehag i traps/bakside skulder og usymmetri. Har sendt inn klage til senteret.

Mitt spørsmål er hvordan jeg burde trene når behandlingen er over? Slik jeg forstod manuellterapeuten er det ikke snakk om skade, bare utrent muskulatur. Ekstra fokus på denne muskulaturen eller er det bare slik at jeg har fått dårlige treningsprogram? Synes dette er litt kjipt og vanskelig å vurdere, spesielt når jeg har trent tidligere uten disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Valeur skrev:

Siden september i fjor har jeg trent med PT ved et kommersielt treningssenter, og for å gjøre en lang historie kort så har jeg nå endt opp med å gå til behandling hos manuellterapeut for svak støttemuskulatur i skulder/rygg. PT ble gjort obs på låsing av skulder i pull-ups og nedtrekk, samt en episode hvor det føltes som om skulderleddet hoppet ut i et halvt sekund. I tillegg til generelt ubehag i traps/bakside skulder og usymmetri. Har sendt inn klage til senteret.

Mitt spørsmål er hvordan jeg burde trene når behandlingen er over? Slik jeg forstod manuellterapeuten er det ikke snakk om skade, bare utrent muskulatur. Ekstra fokus på denne muskulaturen eller er det bare slik at jeg har fått dårlige treningsprogram? Synes dette er litt kjipt og vanskelig å vurdere, spesielt når jeg har trent tidligere uten disse problemene.

Kanskje du kan spørre manuellterapeuten om tips til øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...