Gå til innhold
Mindgame

Genetiske fettdepoter

Anbefalte innlegg

Altså. Så har vekten gått ned, og det er greit med masse igjen. Sixpacken har dukket frem, og det er jo kult. Sammen med den har også spisse hofteben og ribben dukket opp. Genetikkens er slem og legger mesteparten av fettet på underkroppen.

Jeg har jo ikke lyst til å bli "vandrende skjelett" på overkroppen, for å få en fit underkropp. Nå har jeg fit overkropp og ridebukselår og lite markeringer på underkroppen. 

Jeg vet vel egentlig at det ikke er noe verken jeg eller dere kan gjøre med det. Skal ikke på scenen så trenger ikke ned i noe konkurranseform. Det er bare for selvdiggingens del. Skal jeg prøve litt til og se om kanskje det forsvinner mer prosentvis fordeling fra problemområdene de neste kiloene? Hva er oddsen? 

Hjertesukk herfra! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt individuelt hvor fettet slipper sist.

Host menn sitter det vanligvis lengst på nedre mage/rygg, hos kvinner ligger sitter det lengre på rumper og lår. 

Kan også være at du trenger mer muskelmasse for å få den "looken" du er ute etter. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jo alltids legge på meg mer masse men jeg tror ikke det er hovedproblemet. Har ganske greit med masse. Og det har jeg egentlig ikke lyst til å fremheve/markere mer- litt fett over er fint, blir det for markert blir det "mann".. men kan se ut som jeg må velge mellom "mannearmer og fin rumpe" eller "trente damearmer og dissefu" 😂 jeg mener, timeglass er jo feminint men dette her er jo ikke akkurat en "fit" bakende.  

Altså, det er jo bare å prøve? Jeg kan gå ned 5 eller 10 kilo til og så finner jeg jo fort ut hvor det forsvinner. Og så kan jeg ha det hyggelig og bygge litt ekstra på vei opp igjen om det ikke skulle passe meg. 

20180210_200208.thumb.jpg.9c5e1da6a97831919d65bf7c39840589.jpg

HenrikWL og Harit liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din beskrivelse i det opprinnelige innlegget harmonerer overhodet ikke med det bildet, for å si det sånn. "Dissefu" er ikke noe jeg tenker på her, jeg synes proporsjonene er on fleek. Du har jo en ganske så bra timeglassfigur på gang her.

Hvis du føler at rumpe og lår er dvaske (for store er de definitivt ikke) så kan du gjerne fokusere på å trene dem, da de dermed vil føles fastere og fettet vil fordele seg noe annerledes (ikke mye, men litt) etter som muskulaturen tar form.

Mindgame og PaulM liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi.. Tusen takk for velmenende ord. Det er rart hvor forskjellig man kan oppfatte en og samme ting :-D 

Oppelver selv av fettprosenten oventil kunne tilsvart ca 15-16, mens underkoppen anslås til 23-24. Åreit, jeg overdrev kanskje litt med vandrende skjelett, beklager misvisende beskrivelse. Det var kanskje bare frykten min jeg beskrev :-p Synes det har gått mistenkelig radig den veien. Men altså, jeg synes godt fettet kunne forsvunnet litt mer jevnt. 

Jeg har sovet på det du sier om å kanskje bare øke massen i bena. Først tenkte jeg at da blir det jo uproporsjonert i en enda større grad- meeeen.. Dersom en hadde sett mer markeringer gjennom fettet så hadde jeg jo sluppet gjennom som enda større enn hva jeg egentlig er. Kanskje bare bruke det når kroppen så gjerne vil ha det sånn. Jeg var heller ikke klar over at fettet kunne fordele seg annerledes, jeg trodde fettcellenes antall og plassering var genetisk. Er du sikker på at det ikke bare blir sånn visuelt, fordi massen endres? Eller endres faktisk fordelingen av celler? :-o 

Uten at konklusjonen er endelig: jeg tror jeg deffer noen kilo til for å se om det mot all formodning skulle være heldig. Hvis jeg blir mer markert oventil enn hva jeg trives med så får ræv være ræv. Men da skal det jammen meg bli litt av ei ræv også :roflmao: Kommer jo til å måtte ordne ballonger for at det skal se bra ut med en sånn fettprosent! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tror nok ikke at plassering av fettceller endres. Men når muskulaturen under huden endrer størrelse og fasong, vil nødvendigvis også huden (hvor underhudsfettet ligger) legge seg annerledes. Som jeg skrev, det er ikke snakk om natt-og-dag forskjeller, men generelt sett fremstår kroppsdeler fastere og strammere jo bedre trent muskulaturen er. Og med tanke på at din fettfordeling er omtrent så nært et ideal man kan komme (min subjektive mening som mann) tipper jeg at roten til misnøyen sitter mest mellom øra dine og dermed vil muligens følelsen av en bedre trent underkropp være det som skal til for å justere selvbildet ditt. ;)

Ikke vær så ivrig etter å bli kvitt alt valgflesket som gjør Det Kvinnelige Hoftepartiet til det absolutt beste partiet. :whistle:

Mindgame og SisterSyringe liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal trene hardt for å få 'mannekropp', det skjer ikke ved moderat til tung styrketrening.

Tren beina, få på litt mer muskelmasse, så skal du se det blir meget bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen din i første innlegget. Ser unektelig meget bra ut frøken 😌 Av alternativene listet opp over ville jeg nok gått for å utvikle muskulaturen i beina fremfor å kutte mer vekt

Mindgame liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her