Gå til innhold
legendo

X-Size programmet spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei! Kom over det X-Size programmet og det ser svært lovende ut, tenker å kjøre det. Men er det slik st man må være i overskudd for p kjøre det? Jeg har endel fett på kroppen, og lite muskelmasse, så bulk bil bare gjøre meg enda feitere i form av fettmasse.

Tenkee kanskje 2000-2300 kcal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

X-Size er ett bra program, så det kan funke fint.

Men om du ikke har mye erfaring kan det blir veldig mye treningsmengde på ett kaloriunderskudd.

Da er kanskje X-press ett bedre program mens du er på diett, så kan du bytte til X-size når du skal bulke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Zmurph skrev:

X-Size er ett bra program, så det kan funke fint.

Men om du ikke har mye erfaring kan det blir veldig mye treningsmengde på ett kaloriunderskudd.

Da er kanskje X-press ett bedre program mens du er på diett, så kan du bytte til X-size når du skal bulke.

Null stress, har trena før så det er ikke sånn at jeg er helt fersk. Men jeg tenker å få en strammere kropp samt at jeg fjerner litt fett, og da tenker jeg at maks 2300 kcal er bra, over blir jeg bare enda feitere.

Men har du noen tanker om proteinintaket her? Bør jeg sikte meg på 2 gram pr kg? Veier 85 kg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men gutter.

Hvorfor er det 3x6 på tung overkropp, mens det er 3x12 på middels tung overkropp? Er det ikke nærliggende å tro at det skal være tyngre på tyngre-dagen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Big Kettle skrev:

Tyngre = høyere vekt.

Høyere vekt = færre repetisjoner.

Så jeg må selv justere vekta ned noen kg ned, selvom jeg klarer å ta like mye kg på tung som på middels?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

1.5-2.0g per kg kroppsvekt funker bra. 

2000-2300 kan være ett greit utgangspunkt for din vekt. Du må uansett justere etter hvert avhengig av fremgangen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, Zmurph skrev:

1.5-2.0g per kg kroppsvekt funker bra. 

2000-2300 kan være ett greit utgangspunkt for din vekt. Du må uansett justere etter hvert avhengig av fremgangen din.

Aha ok. Bruker du proteinpulver, er det bra? Kommer til å slite litt med å få i meg 150+ gram proteiner med bare mat, er student.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, legendo skrev:

Så jeg må selv justere vekta ned noen kg ned, selvom jeg klarer å ta like mye kg på tung som på middels?

På 3x6  har du tyngre vekter enn på 3x12, da du bare skal klare å ta seks reptisjoner på tung dag, mot tolv repetisjoner på middels dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg spise i overskudd om jeg vil ha en strammere kropp? Jeg spiser i litt underskudd/vedlikehold nå?

Å spise i bulk for meg fører til enormt mere fett legger seg rundt magen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver: Null stress, har trena før så det er ikke sånn at jeg er helt fersk.

 

Etter å ha lest den tråden her så virker det som du ikke har peiling på hva du driver med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt det X Size programmet nå og funker ganske bra, bortsett fra at jeg ikke klarer å ta så sykt mye vekt når jeg kjører triceps og bryst på samme dag, vanlig? Jeg tenker da å erstatte tricepsen med biceps, så får jeg tatt i mye mer på brystet og. Tycks?

Dag 1: tung overkropp

Ha ca 3-4 min pause mellom hver øvelse og 2 min pause dersom du supersetter.

Men hvordan får jeg gjort det? Dette er for mandag. Men vil helst unngå å erstatte tricepsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

På 3.2.2018 den 14.50, Superspurv skrev:

@NoBro

Kimtony med ny bruker?

jepp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her