Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et spørsmål som kanskje er innlysende og dumt , men jeg spør allikevel.

 

Jeg er en mann på 25 år, 170 cm og veier 75 kg. Jeg er tynn så og si over hele kroppen, unntatt magen. Har en god ølmage som jeg ønsker å bli kvitt, samt et ønske om å bli sunnere og bygge muskler.

Spørsmålet mitt er da: Siden jeg ønsker å redusere fettprosenten rundt magen og samtidig bygge muskler, skal jeg da ha et kalorioverskudd eller underskudd?  Jeg er egentlig fornøyd med vekta, og har egentlig ikke behov for å gå ned. Kan jeg bygge muskler samtidig som jeg reduserer magefettet? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.1.2018 den 19.15, Ole Palmer-Morewood skrev:

Kan jeg bygge muskler samtidig som jeg reduserer magefettet? 

Som nybegynner vil du antakelig kunne klare det som kalles en "recomposition", altså en samtidig nedgang i fettprosent og økning i muskelmasse, ved å ligge på vedlikehold kalorimessig. Mange kroppsbyggere hevder å klare å få til dette selv etter mange års treningserfaring, men det er en sånn type ting som blir vanskeligere og vanskeligere jo bedre trent man er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PT-Stine skrev:

Hei , 

Dersom du ønsker mer muskler men samtidig minke din nåværende fettprosent , anbefaler jeg ikke en kaloristerk diett. Tren mye styrke, spis høy-proteinrik mat og lite fett. Ta gjerne proteinpulver  som kosttilskudd, men da helst av typen isolat. 

Hva slags type proteinpulver han evt. tar spiller nada rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HenrikWL skrev:

Mange kroppsbyggere hevder å klare å få til dette selv etter mange års treningserfaring, men det er en sånn type ting som blir vanskeligere og vanskeligere jo bedre trent man er.

Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, NoBro skrev:

Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på. 

Ja, med et godt utstyrt medisinskap er det meste mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...