Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


Ashlus

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte å trene styrke for 1,5 måned siden. Har de siste ukene trent 3 styrkeøkter (hele kroppen) og 2 kondisjonsøkter pr uke. Samtidig har jeg blitt vegetarianer og prøver å spise så mye proteiner som jeg orker hver dag. Holder også på med myfitnesspal der jeg har kalorigrense på 1250 kcal. (har gått ned 10 kg ved hjelp av denne uten å trene) men vekta står stille! Har gått opp max to kilo på de 1,5 månedene noe jeg antar er muskler. 

Hva kan hjelpe meg til å gå ned i vekt? Er nå på 87 kg og målet mitt er 77 først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha tålmodighet. Man når platåer fra tid til annen, bare fortsett å gjøre det du gjør. Skjer det ingenting på veldig lang tid kan det være greit å se litt nærmere på hva en driver med.

Det høres ut som om du trener veldig mye, og spiser veldig lite. Dobbelsjekk om kaloriregnskapet ditt stemmer. Skriver du ned absolutt alt du spiser? Feilberegner du vekten på noe av det? Har oppføringene du bruker i MyFitnessPal et korrekt kcal-anslag? Bare noen ting å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner så nøyaktig som mulig på myfitnesspal. Måler med kjøkkenvekt hvis jeg lurer på ant. gram. Noen uker trener jeg mindre men passer også på å holde meg til 1200 kcal da. Spiser mellom 1500 og 1800 kcal når jeg har trent styrke. Bruker også litt penger på proteinpudding, shakes og bars rett etter trening men lurer på om det er nok å drikke soyamelk istedet? (laktoseintoleranse). Fikk smerter i korsryggen etter kondisøkta på tirsdag så har tatt pause ut uka nå. Begynner igjen på mandag med styrke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...