Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne,23år,171cm,70kg. Er CNC operatør/verktøymaker. Går ca 5000 skritt gjennomsnittelig hver dag på jobb. Ofte tur på ca 20min på kveldene. 

I 2013 kuttet jeg ut alle måltid utenom middag og gikk fra 75kg til 63kg på ganske kort tid og har siden da kun spist middag. Denne vekten holdt seg stabil helt til ca et år siden. Da begynte jeg og unne meg litt smågodt i helgene og i ukene som førte til rask vektøkning på 5kg, nå har vekten stått i ro i flere mnd selv om jeg har kuttet ut godteriet og sjokoladen. Ligger på alt fra 600kcal til 1000kcal for dagen, gjennomsnitt på 800kcal. Vekten står bom fast, men øker med en gang dersom jeg unner meg ekstra med godis og smågodt, vil tippe jeg havner MAX på 2000kcal den dagen inkludert godteriet. Jeg trenger hjelp. Har lyst og øke kaloriintakket men alikevel gå ned til min trivselsvekt på 63kg. Jeg vet jeg ligger helt phsyko lavt på underskudd og at dette er dårlig gjort mot egen kropp, og ikke sunt på noen som helst måte, men jeg føler allerede jeg veier for mye og er livredd for å gå enda mer opp i vekt, som gjør at jeg ikkje tørr å spise mer en jeg er vant til. 

 

Eksempel på hva jeg spiser på en dag:

2fullkornslefser med 200g kyllingkjøttdeig og krydder. Agurk, mais, cherrytomat, kinakål, mager kesam og salsa.

MIDDAG NR.2

500g coop risgrøt(90kcal per 100g) og 1-2 kyllingpølser go&mager

MIDDAG NR.3

200g kyllingfillet, 60g fullkornsris, bretagne kyllingsaus og salat(kinakål,cherrytomat,agurk,sylteagurk med en teskjei 3%fett long island dressing)

MIDDAG NR.4

Dr oetker pizza(910kcal per pizza) med en teskjei majones.

MIDDAG NR.5

Skål med tomatsuppe + et egg og to grove skiver.

MIDDAG NR.6 

3-4 store sopp, en stor tomat,håndfull med pommfri, en løvbiff og bernesaus og salat(kinakål,cherrytomat og agurk)

MIDDAG NR.7

200g karbonadedeig, 1 fiberrikt hamburgerbrød, salat, tomat, agurk, sylteagurk, løk, spiseskjei med 3%fett long island dressing og litt piffikrydder.

dette er eksempel på typisk middager jeg har, og spiser kun middag hver dag, ingen andre måltid, i helgene unner jeg meg som oftest litt smågodt på lørdagen (for dei som er flinke i utregning handler jeg for ca 50kr og det koster 11,90,- hektoen).

Har vert til legen og hørt ang lavt stoffskifte og om det er noe galt, men alle prøver og blodprøver var fine og stoffskifte var fint. Einaste ho anbefalte meg var styrketrening og mer grønnsaker.

 

Setter UTROLIG stor pris på om noen har gode tips til hva jeg bør gjøre evnt hvem det er best og søke hjelp hos. Kommentarer om at det er alt for lite kcal osv kan spares for da jeg er FULT klar over det, og er derfor jeg søker hjelp. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Som du sikkert er klar over er inntak av kalorier og "uttak" i form av aktivitet en fin balansegang. 

Dersom du ønsker å spise mer, foruten å legge på deg ville jeg vært i mer aktivitet. Har du andre aktiviteter du trives med utenom gåturer på kveldene? hva med å legge inn litt kadio evt styrke? 

ang kostholdet, hva med å endre kostholdet ditt? jeg ser du har "mye"  karbohydratkilder og få proteinkilder. Kroppen har mer bruk for protein kontra raske karbohydrater fra eks: brød, saus og dressing. 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×