Gå til innhold

Nybegynner program hver dag?


vifårse

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er rimelig ny i gamet. Trent i 2 mnd ish. Merker fremgang og er meget motivert, lurer på om det er noe som tilsier at jeg ikke burde trene det samme programmet hver dag. Begynte nylig med nybegynner programmet som er lagd her på fitnessbloggen. 

Jeg ønsker og trene hver dag, men leste at man burde ha 1 hviledag mellom hver økt. Er det dumt om jeg gir f i det og trener det samme hver dag? 

SmartSelectImage_2017-11-08-09-02-07.jpg

SmartSelectImage_2017-11-08-09-02-21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, vifårse skrev:

Okei, evt noen som har noen idee til hva jeg kan trene på "hviledagene". Andre muskler. Hadde satt pris på hjelp! 

Har relativt dårlig teknik så lette øvelser er fint. Takk på forhånd

Om du bør trene hver dag eller annenhver dag eller så så mange dager for så å hvile kommer helt an på måten du trener på. Du finner program og splitter tilpasset det meste.

Helkroppsprogrammet du kjører ser ut til å ha et volum tilpasset at du trener annenhver dag, det har ingen hensikt for deg som nybegynner å kjøre dette hver dag. Du vil etter all sannsynlighet ha mer å hente på å hvile som anbefalt. 

Da er det faktisk bedre å kjøre en splitt hvor det er meningen at du skal trene flere dager i strekk. Men som sagt, helkropp annenhver dag er helt suverent, og sannsynligvis det du har mest å hente på, og lære av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, vifårse skrev:

Okei, evt noen som har noen idee til hva jeg kan trene på "hviledagene". Andre muskler. Hadde satt pris på hjelp! 

Har relativt dårlig teknik så lette øvelser er fint. Takk på forhånd

Hva med å rusle en tur eller gjøre noe helt annet som er mer aktivt enn å sitte i sofaen? Det er gjerne ikke for moro skyld at disse programmene har hviledager; det er jo fordi hvile er like viktig som trening.

Det finnes ikke "andre muskler" enn de du trener i et fullkroppsprogram – det er hele poenget, da et fullkroppsprogram trener hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...