Gå til innhold

Lavkalori eller lavkarbo?


Prisonbreak

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 26 år som har de siste to årene gått ned 40kg i vekt på egenhånd. Jeg gikk fra 105kg til 65kg. Er 162cm høy. 

Jeg elsker trening, men må si at jeg har lagt mitt elsk på løfting. Trener alt fra 3-5dager i uken. Kommer ann på hvor hardt jeg har gått ut. 

Den siste tiden har jeg hatt en dårlig treningsperiode og spiseperiode. Dette har resultert i en vektoppgang på 10kg. Jeg har riktig nok spist en del karb mens jeg har drevet med tung styrketrening, og merker selv at noe er muskler, men desverre er majoriteten fett. 

 

Så, det jeg lurer på er hvilken rettning jeg skal dra kosten min. Jeg har pcos, og merker at jeg ikke tåler raske karbs så bra. Samtidig så har jeg fått en frykt for karbs etter å ha holdt dette tidligere lavt. 

 

Er det noen som kunne ha hjulpet meg? Har veldig lyst til å opprettholde så mye muskelmasse som mulig. Trenger virkelig en fettreduksjon. 

Jeg føler meg utrolig rådvill for tiden. 

Tusen takk for hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overhode ingen ekspert, men personlig kunne jeg aldri gått på en lavkarbodiett mtp energinivå + at jeg tenker at "alle trenger jo karbohydrater".

Hva med å prøve smartcarb? Der spiser du kun lavglykemisk karbo som har mye å si for blodsukkerstigningen. Anbefaler deg å google litt rundt. Fant denne artikkelen (fra Dagbladet vel og merke) https://www.dagbladet.no/tema/maten-som-holder-vekta-nede/64326975 som beskriver det ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tusj12 skrev:

Jeg er overhode ingen ekspert, men personlig kunne jeg aldri gått på en lavkarbodiett mtp energinivå + at jeg tenker at "alle trenger jo karbohydrater".

Hva med å prøve smartcarb? Der spiser du kun lavglykemisk karbo som har mye å si for blodsukkerstigningen. Anbefaler deg å google litt rundt. Fant denne artikkelen (fra Dagbladet vel og merke) https://www.dagbladet.no/tema/maten-som-holder-vekta-nede/64326975 som beskriver det ganske godt.

Tusen hjertelig takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...