Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


Anbefalte innlegg


Hei.
Jeg har trent nå i 4-5 måneder, ca 6 ganger i uken. Hvordan jeg trener er 1 joggetur på ca 40 min, en 4x4 intervalløkt, svømming i en time, mage- og rygg styrketrening og bein og rumpe styrke.
Jeg kan enda ikke se noen resultater.. veier 63 kg og er 160 høy, vil gjerne gå ned til rundt 55.. jeg spiser ikke særlig usunt men legger ikke mye i å være så sunn heller. Spiser ikke godteri i ukedagene.. har dere noen anelse om hvorfor jeg ikke får noen resultater og hvordan jeg eventuelt kan få det? :)
Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at du ikke går ned i vekt, er fordi kaloriinntaket ditt er for høyt i forhold til forbruket ditt.

Når det gjelder resultater – sånn du beskriver treningen din så blir resultater fra den ene typen trening slått i hjel av de andre typene. Du ville hatt langt mer igjen for å bestemme deg for én ting og så fokusere på det. Hvis vektkontroll er målet, ville jeg anbefalt styrketrening. Med mer muskelmasse får du en høyere basalforbrenning og du har "mer å gå på" når det gjelder kosthold. Du vil også bli strammere, og selvsagt sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superspurv skrev:

Med resultater så mener du redusert fettprosent? Enkelt. Spis mindre.

Selvom du spiser "sunt", så vil du fortsatt gå opp i fett hvis du spiser for mye.

Hahaha, er det mulig. Helt feil, igjen.

Man går ikke ned i fettprosent bare man spiser mindre. Vi snakker om fettprosent, ikke kroppsvekt, Sherlock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Northsteel skrev:

Hvordan kan du ikke gå ned i fettprosent under kaloriunderskudd? Jeg mener det er umulig.

Ja, det lurte jeg også litt på. Greit nok, hvis man parkerer i senga og ikke beveger en muskel vil man kanskje miste muskelmasse fortere enn fett, og dermed "bevare fettprosent" men det er vel litt søkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2017 den 15.01, LarsErik skrev:

Du går ned i kroppsvekt OG fettprosent. Ikke bare fettprosent.

Virker som du misforstår konseptet her.. Går man ned i vekt, så går man selvfølgelig ned i kroppsvekt, LOL.

Dette er todelt. Muskler og fett. Man vil gjerne beholde muskler å gå ned i fett når man trener og spiser i underskudd. Hvis man ikke trener går muskelmassen ned og fettet blir det samme. Da blir fettprosenten høyere iforhold til kroppsvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...