Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for noen måneder siden begynt med styrketrening, jeg har til nå kjørt et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uken. Dette har fungert helt greit. Men føler at jeg ikke får tatt meg ut i hver muskelgruppe som jeg ønsker. Som jeg mener ville vært lettere om man f.eks trente 2 muskelgrupper en dag med flere øvelser.

Problemet er at ut ifra min situasjon med jobb og 50/50 fordeling av barn. Så kan jeg kun trene 2 dager i uken jeg har barn og 3 dager i uken jeg ikke har barn.

Ut ifra dette så regner jeg med at det er fullkroppsprogram jeg burde kjøre. Jeg har nå forsøkt å sette opp et program som gir god variasjon og ikke tar for lang tid.

Det jeg tenker å gjøre når det kommer til repitisjoner er at jeg 1 uke kjører 5 x 5 reps og tunge sett og uken etter kjører lettere sett 3 x 8-12 reps.

Fint om noen kan se på det jeg har satt opp og eventuelt komme med tilbakemeldinger.

 

  Day 1 Day 2 Day 3
BACK 3 T-bar rows 3 Pull-ups 1 Close grip lat pulldown
             
BICEPS 4 Standing EZ-bar curls 7 Alternate dumbbell curls 5 Single-arm preacher curls
             
CHEST 1 Incline Dumbbell bench press 6 Cable crossover flyes 2 Flat Dumbbell bench press
             
TRICEPS 5 Dips 8 Lying barbell extension 4 Rope pushdowns
             
SHOUDLERS 2 Arnold press 5 Shoulder press 7 Lateral Raise
             
CALVES 8 Standing calf raises 2 Seated calf raises 6 Machine toe press(Leg press)
             
LEGS 7 Squats 1 Leg press 3 Deadlift
             
ABS 6 Knee raise parallel bars 4 Decline-bench crunches 8 Knee raise parallel bars

 

 

PS! Tallene foran øvelsen er rekkefølgen de skal utføres i, dette for å unngå å starte med samme muskelgruppe hver gang.

 

 

 

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×