Gå til innhold

Går ikke ned i vekt med trening og sunt kosthold


smurfine78

Anbefalte innlegg

Etter sommeren gikk jeg opp 4 kilo på få uker. Var litt sløv på trening og kosthold i sommer så tok meg selv i nakken igjen i starten av august. Begynte å logge alle kalorier og har trent 4 ganger i uka siden. Kaloriinntaket mitt har vært veldig lavt, såpass lavt at jeg burde ha gått ned noen kilo til nå. Hadde samme runden som dette for noen år siden og klarte fint å gå ned i vekt da. Men nå er det bom stopp. Vekta rikker seg ikke. Har tatt mål av midje, hofter etc og jeg ser en fremgang der, men altså ikke på vekta. Jeg henger meg ikke opp i vekta forsåvidt, det viktigste er at jeg blir smalere, men synes likevel det er rart. Det er ikke muskler iallefall, i alle årene jeg har trent så vet jeg hvor vanskelig det er å gå opp i muskelmasse, så det et helt urealistisk. Hva er det som kan gjøre at vekta står i ro? Blir litt demotiverende når jeg legger ned så mye i det. 

Kan nevne at jeg har lavt stoffskifte, men verdiene er innenfor normalområdet. Dog har jeg økt dosen litt pga lav forbrenning. Men det burde ikke ha så mye å si likevel, det har hele tiden vært innenfor normalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kanskje kroppen stritter imot. Får du for lite mat tar kroppen muskler og gjør om til energi.

Men hvis du opprettholder kaloriunderskudd over lang periode vil du oppleve at du vekta går ned, men resultatet er jo bein og skinn, så vet ikke hvor attraktivt det er....  

At du ikke går opp i muskelmasse skyldes nok kostholdet ditt, evt. miks av kosthold og hvor tungt du trener. 

Mitt råd er at du snakker med en ernæringsfysiolog. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...