Gå til innhold

Markløftsprogram


susanne98

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på jakt etter et program som fokuserer på å få meg sterk i markløft (og generelt). 

 

Men jeg har en del skulderproblemer. Benkpress funker ikke (kan heller ikke gjøre øvelser med henda over hue)

 

Vet ikke helt foreløpig ang knebøyen, gjorde vondt sist jeg prøvde. Men skal på trening på søndag og kan sjekke da

 

Vurderer starting strength, men er noe av det jeg ikke kan gjøre

 

Eventuelt: hvem er flinke til å lage program som jeg kan betale for å fikse?

 

For å representere min svakhet: 70kg er det jeg har maksa i markløft

 

(venter foreløpig på MR time for å se om jeg kan fikse skuldra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange måter å bli sterk på, det viktigste er at du syns det er gøy slik at du har kontinuitet i treninga. 

Et markløft program trenger ikke være avansert, og så lenge man legger inn progresjon og variasjon over tid får man som regel resultater. 

Det er derimot enda mer effektivt å trene øvelser som styrker svakheter i løftet, slik at treningen blir mer effektiv uten at det blir tyngre eller tar lenger tid. 

Jeg kan sette opp et program til deg hvis du vil. Send meg evt en melding 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Strølle skrev:

Det er mange måter å bli sterk på, det viktigste er at du syns det er gøy slik at du har kontinuitet i treninga. 

Et markløft program trenger ikke være avansert, og så lenge man legger inn progresjon og variasjon over tid får man som regel resultater. 

Det er derimot enda mer effektivt å trene øvelser som styrker svakheter i løftet, slik at treningen blir mer effektiv uten at det blir tyngre eller tar lenger tid. 

Jeg kan sette opp et program til deg hvis du vil. Send meg evt en melding 😊

I conventional merker jeg hamstrings er utrolig stive, noe som gjør meg helt låst i ryggen. (kan godt hende jeg har svake hamstrings også. Merker jeg synes sumomark er morsomst, da gleder jeg meg som en liten unge til økta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har økt bra i markløft med 531 Boring But Big templaten. I hovedsak tung markløft 1 dag per uke hvor du kanskje starter på 7 RM og lineært øker frem til du når en 2-3 RM, deload og så starter du syklusen på nytt med litt lettere vekter.

Den tunge markløften etterfølges av 5 x 10 repetisjoner markløft på en forholdsvis lett vekt (50% av 1RM omtrent), men øk gjerne vekten også her etterhvert om du føler du tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...