Gå til innhold

Bygge muskler uten å telle kalorier


Vic

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente som ønsker å utvikle en større rumpe. Jeg vet dette må gjøres gjennom trening, men kosthold har også en god del å si. Jeg må spise ca. 500 kalorier over "maintenance" (2000 kalorier). Spørsmålet mitt er om jeg må telle kalorier for å bygge en større bakdel, eller er det mulig å få den større uten telling? Jeg har telt kalorier det siste året for målet mitt var å gå ned i vekt (som var vellykket), men jeg blir så sliten mentalt av å holde styr på tallene. Setter pris på erfaringer innen "booty building" og gjerne tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Vic skrev:

Hei! Jeg er en jente som ønsker å utvikle en større rumpe. Jeg vet dette må gjøres gjennom trening, men kosthold har også en god del å si. Jeg må spise ca. 500 kalorier over "maintenance" (2000 kalorier). Spørsmålet mitt er om jeg må telle kalorier for å bygge en større bakdel, eller er det mulig å få den større uten telling? Jeg har telt kalorier det siste året for målet mitt var å gå ned i vekt (som var vellykket), men jeg blir så sliten mentalt av å holde styr på tallene. Setter pris på erfaringer innen "booty building" og gjerne tips :)

Ja det er fullt mulig. 

Jo mer du har telt kalorier og holdt styr på dette tidligere jo enklere blir det for deg å holde sånn ca. track i hodet ditt, ta ting på øyemål etc.  Skal selvsagt godt gjøres å treffe nøaktig på 2000 kalorier, men jeg har gjort dette mye før når jeg har vært i yrker hvor man spiser bufet i matsal 3 gang pr dag etc. Og har så og si aldri bomma.  Man lærer seg sånn ca hvordan 100g kylling, potet, biff etc. ser ut.

Tenk på gladiatorne og andre folk i syk form i fjerne fortider...Tror du de gikk og telte kalorier og fulgte den og den dietten ? (Ifølge enkelte brosciencefolk så gjorde de sikkert det og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @NoBro sier, hvis du har telt før vet du sånn ca. hvordan forskjellige mengder kalorier av ulike varer "ser ut", så da kan du ta ting på øyemål. Følg med på vekta, går den oppover rundt et halvkilo i uka ligger du sånn passe i overskudd. Går du opp mer enn det kan du kutte litt ned, går den ikke opp i det hele tatt (eller ned) spiser du litt ekstra.

Dette er lettere jo mer fastsatte kostholdsrutiner du har. Men ingenting er umulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...