Gå til innhold

Styrketrening, strammer det opp ansiktet?


coby

Anbefalte innlegg

På 9.9.2017 den 12.26, SamGold skrev:

Det er mye aggresjon, sinne og skjøre egoer på Fitnessbloggen om dagen. Man har alltids muligheten til å bla videre i stillhet eller svare høflig.

Synes ikke spørsmålet var så dumt, jeg. Naturligvis er det nok endring i fettprosent som utgjør den største forskjellen hvis ansiktet blir strammere, men ser ikke bort i fra at trening også kan stramme opp ansiktet all den tid vi faktisk har mange muskler i ansiktet.

Det finnes hvis også ansiktsøvelser som kan bidra til å stramme opp ansiktet. :)

 

 

What Happens to Your Skin When You Lose Weight?

When you lose weight, and especially when you lose weight very quickly, these elastic components of your skin not only lose the layers of fat that keep them stretched out over your body, but they also don’t have much time for their elasticity to adapt to your new shape.

In addition to weight loss, age, poor nutrition, dehydration, excessive sun exposure, and smoking can all affect the elasticity of the skin and give you that elephant-like appearance you probably don’t want.

Jeg har gått ned 10kg på ganske kort tid selv, ved å spise betydelig mer. Funka bra det. Men føler som sagt ansiktet er mer saggy lissom, selvom det er likt som da jeg veide 90kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, coby skrev:

Sjekk denne

I motsetning til dine påstander så har dette ingenting med styrketrening å gjøre.

Det har som andre har påpekt, med fettap og vektnedgang å gjøre, og i tillegg også vanntap. 

Hvis jeg "Binger" skikkelig hardcore en (lang)helg og hopper på diett igjen mandagen ser jeg forskjellen på ansiktet etter et par dager. Dette er vannretensjon og ikke fettap. 

Hvis du er feit og går ned i vekt vil du få slankere ansikt, du vil få dette om du trener styrke og du vil få dette om du går ned i vekt uten å trene styrke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...