Gå til innhold

Like mange kalorier på hviledager?


Sportyspice33

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Northsteel skrev:

Tror mer på dama en på media!

Tror du hun hadde sagt det om det var kokain eller amfetamin ? 

For all del, godt mulig det stemmer det der, jeg har ikke peiling på hva han daua av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superspurv og @NoBro

Tolker jeg dere riktig at dere mener at det er ingenting som fungerer bedre enn andre ting? Hverken treningsopplegg eller kostholdsopplegg? 

Det er jo inntrykket dere har gitt, men kan være greit om dere redegjør for hva dere mener en gang for alle.

Min erfaring etter 10 år med trening er i hvert fall at enkelte ting fungerer bedre enn andre. Særlig når det gjelder vektnedgang. Meg bekjent peker også vitenskapen i denne retning, skjønt det virker som forskningen spriker i flere retninger fortsatt. De lærde strides jo fortsatt om hva som er best og ikke. Å bulke uten å tenke på bukselinningen er jo det enkleste i hele verden.

En annen ting er at det er lett å ekstrapolere for mye av egne erfaringer og generalisere basert på dette. Dere hyler ut om broscience, men virker som om det er nettopp egne erfaringer (broscience) dere bygger påstandene deres på. Det er derfor jeg alltid bedyrer at jeg deler av mine erfaringer og eventuelt hva jeg tror er best. Om NoBro veier 110 kg med lav fettprosent og benker 200 kg uten å ha brukt steroider, så er han et genetisk unikum. Ferdig snakket. For folk flest er det ikke nok å bare "spise masse og trene tungt" for å oppnå slike resultat. 

En kamerat av meg døde nesten i en motorsykkelulykke for en tid tilbake og var sengeliggende i nesten et år. Omsider begynte han å trene igjen, men kun overkropp. Etter én måned med trening lekte han seg med 100 kg i benkpress. Han tok igjen folk som hadde trent hardt på gymmet hele året han lå i sengen. Lav fettprosent har han også. Et genetisk unikum. Fulgte sannsynligvis ikke noe spesielt opplegg heller. 

For andre dødelige er det ikke fullt så enkelt og det kan være interessant å forsøke å optimalisere ting og da gjerne prøve og feile basert på egen erfaring, i.e., hva fungerer for meg og hva fungerer ikke for meg. Hormoner og stress er også faktorer hvor folk blir påvirket på ulike måter. Ikke alle har samme toleransen for stress. Og så videre...

PS: Kommentaren om 2000% økning i veksthormon er useriøs eller regelrett trolling og burde ikke svares på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SamGold skrev:

@Superspurv og @NoBro

 

PS: Kommentaren om 2000% økning i veksthormon er useriøs eller regelrett trolling og burde ikke svares på...

For å ta det siste først: I utgangspunktet ville jeg vært enig med deg. Men BostinLoyd96 refererte til Tommi Thorvildsen, dette sjekket jeg opp og det stemmer faktisk at TT påstår dette i sosiale medier. 

Jeg anser det som ganske useriøst og uansvarlig av en såpass erfaren mann som TT å påstå dette, da jeg er sikker på at vedkomne er klar over at giganivåer av veksthormon er meget risikofylt for kroppen - Selvsagt er påstanden feil, dette vet TT også, men i mitt hode ufarliggjør han ganske insane doser av HGH og i aller verste fall kunne det ført til at en eller annen løk skaffer seg store mengder av preparatet og selvmedisinerer seg selv til den store gullmedaljen. 

Motivene for å komme med denne påstanden aner jeg ikke, men det lukter $$$ lang vei.  Og det funker sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, SamGold skrev:

@Superspurv og @NoBro

Tolker jeg dere riktig at dere mener at det er ingenting som fungerer bedre enn andre ting? Hverken treningsopplegg eller kostholdsopplegg? 

Det er jo inntrykket dere har gitt, men kan være greit om dere redegjør for hva dere mener en gang for alle.

Min erfaring etter 10 år med trening er i hvert fall at enkelte ting fungerer bedre enn andre. Særlig når det gjelder vektnedgang. Meg bekjent peker også vitenskapen i denne retning, skjønt det virker som forskningen spriker i flere retninger fortsatt. De lærde strides jo fortsatt om hva som er best og ikke. Å bulke uten å tenke på bukselinningen er jo det enkleste i hele verden.

En annen ting er at det er lett å ekstrapolere for mye av egne erfaringer og generalisere basert på dette. Dere hyler ut om broscience, men virker som om det er nettopp egne erfaringer (broscience) dere bygger påstandene deres på. Det er derfor jeg alltid bedyrer at jeg deler av mine erfaringer og eventuelt hva jeg tror er best. Om NoBro veier 110 kg med lav fettprosent og benker 200 kg uten å ha brukt steroider, så er han et genetisk unikum. Ferdig snakket. For folk flest er det ikke nok å bare "spise masse og trene tungt" for å oppnå slike resultat. 

En kamerat av meg døde nesten i en motorsykkelulykke for en tid tilbake og var sengeliggende i nesten et år. Omsider begynte han å trene igjen, men kun overkropp. Etter én måned med trening lekte han seg med 100 kg i benkpress. Han tok igjen folk som hadde trent hardt på gymmet hele året han lå i sengen. Lav fettprosent har han også. Et genetisk unikum. Fulgte sannsynligvis ikke noe spesielt opplegg heller. 

For andre dødelige er det ikke fullt så enkelt og det kan være interessant å forsøke å optimalisere ting og da gjerne prøve og feile basert på egen erfaring, i.e., hva fungerer for meg og hva fungerer ikke for meg. Hormoner og stress er også faktorer hvor folk blir påvirket på ulike måter. Ikke alle har samme toleransen for stress. Og så videre...

PS: Kommentaren om 2000% økning i veksthormon er useriøs eller regelrett trolling og burde ikke svares på...

For å svare for min egen del: 

"Tolker jeg dere riktig at dere mener at det er ingenting som fungerer bedre enn andre ting? Hverken treningsopplegg eller kostholdsopplegg? "

Gjennom kaloriunderskudd og en fornuftig makrofordeling kan du forbrenne fett uten å følge noen spesifik diett. Mens hverken periodisk faste, biorytme, lavkarbo, paleo og whatnot kan føre til fettforbrenning/vektnedgang uten kaloriunderskudd. 

Min erfaring etter 10 år med trening er i hvert fall at enkelte ting fungerer bedre enn andre. Særlig når det gjelder vektnedgang. Meg bekjent peker også vitenskapen i denne retning, skjønt det virker som forskningen spriker i flere retninger fortsatt. De lærde strides jo fortsatt om hva som er best og ikke. Å bulke uten å tenke på bukselinningen er jo det enkleste i hele verden.

Det finnes ingen "The one and only diet"  Hadde det gjort det så hadde ALLE fulgt den. Ta frem 30 godt trente personer og sannsynligheten for at de har nærmere 30 forskjellige måter og rutiner på å få i seg mat på er ganske stor. De essensielle prinsippene er dog de samme: Riktig mengde mat/makroer, restitusjon og trening. 

"En annen ting er at det er lett å ekstrapolere for mye av egne erfaringer og generalisere basert på dette. Dere hyler ut om broscience, men virker som om det er nettopp egne erfaringer (broscience) dere bygger påstandene deres på. Det er derfor jeg alltid bedyrer at jeg deler av mine erfaringer og eventuelt hva jeg tror er best. Om NoBro veier 110 kg med lav fettprosent og benker 200 kg uten å ha brukt steroider, så er han et genetisk unikum. Ferdig snakket. For folk flest er det ikke nok å bare "spise masse og trene tungt" for å oppnå slike resultat."

Som om det finnes noe universal fasit på hvor mye du kan løfte i benkpress uten steroider. Bullshit fra A til Å

Styrkeløftere i min vektklasse løfter langt mer uten at de nødvendigvis er genetiske freaks. 

Fun fact: Stort sett de senere år jeg har fokusert på styrke. Aldri har jeg dopa meg. Og ikke har jeg fokusert på detaljer slik du gjør, ikke noe fancy diett, og ikke noe fancy bcaa-tilskudd ol. I tillegg er jeg en høy jævel med armer så lange at de omtrent treffer bakken når jeg går.

Men genetisk freak ? Aldri vært. Og jeg har regelmessig sjekka egne hormonverdier, intet unormalt der hverken den ene eller andre veien. 

Det er sånne holdninger som du har som gjør at folk får bolerykter. "ÅÅå så mye kan han ikke løfte uten å ha roida" Joda SamGold, det kan han.

"n i en motorsykkelulykke for en tid tilbake og var sengeliggende i nesten et år. Omsider begynte han å trene igjen, men kun overkropp. Etter én måned med trening lekte han seg med 100 kg i benkpress. Han tok igjen folk som hadde trent hardt på gymmet hele året han lå i sengen. Lav fettprosent har han også. Et genetisk unikum. Fulgte sannsynligvis ikke noe spesielt opplegg heller. "

"Muscle-memory" er ikke noe bullshit, men er ikke synonymt med å være noe genetisk unikum. Bare tøys. Dette er helt vanlig. Og det minner veldig om hva som skjedde meg når jeg selv var i en motorsykkelulykke (Ingen alvorlige skader) og endte opp et drøyt halvår på sofaen. 

På nyåret for noen år tilbake entret jeg gymmet, feit og i mitt livs verste form. På sensommeren var jeg tilbake i en bedre form og sterkere enn jeg var før ulykken. 

"For andre dødelige er det ikke fullt så enkelt og det kan være interessant å forsøke å optimalisere ting og da gjerne prøve og feile basert på egen erfaring, i.e., hva fungerer for meg og hva fungerer ikke for meg. Hormoner og stress er også faktorer hvor folk blir påvirket på ulike måter. Ikke alle har samme toleransen for stress. Og så videre...

PS: Kommentaren om 2000% økning i veksthormon er useriøs eller regelrett trolling og burde ikke svares på..."

De aller fleste har normale hormonverdier, det er derfor de kalles normale, har man mistanke om noe annet koster det ingenting bortsett fra prisen på en legetime å få dette sjekket og eventuelt bekreftet.

Stress og ytre/indre press er noe vi alle opplever opp og ned gjennom livet. Når jeg sier at den som har kosthold, restitusjon og trening i boks har alle forutsetninger for å bygge muskler/styrke/brenne fett/whatever målet er så forutsetter jeg selvsagt at vi prater om friske individer uten skader/sykdom/helsetilstand som vil være innvirkende. 

Veksthormonkommentaren kommenterte jeg i innlegget før dette, og det er ikke trolling når Tommi Thorvildsen går høyt ut med dette i sosiale medier, det er snarere et sykdomstegn på hele bransjen, illustrerer med hvor mye bullshit enkelte får seg til å si for å tjene penger, mens BostinLoyd96 her er et eksempel på at disse folkene oppnår akkurat det de ønsker.

Og sist men ikke minst:

 

 

CRaP3-1024x853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marcus Halberstram skrev:

Budskapet i innlegget mitt gikk deg åpenbart hus forbi.

La meg gjøre det helt klart for deg: Dersom man rakker ned på personer for å komme med utdatert "BROSCIENCE" vil det være en fordel at informasjonen vedkommende selv kommer med, er presis. Poenget mitt var at Superspurv i så måte er en fordømt hykler: Treningsforum.no har tidvis vært roten til mye "broscience". Derfor er det rent komisk at en person som fordømmer "broscience" skal vise andre vitenskapens vei ved å kopiere en lite troverdig artikkel, fra et lite troverdig nettsted, og det uten å oppgi kilden.

Hvis du ikke ser ironien i det får det så være. 

Unnskyld kompis. Jeg skal prøve å lage kommentarer fra nå av der folk ikke henger seg opp i enkeltord jeg skriver. Er det rart at jeg svarer "broscience" på noe som er åpenbart broscience? Uansett, jeg har ikke noe å unnskylde meg for. Jeg håper trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere kann si akk hva dere vil er faktisk TOMMY TORVILSEN som sier det her, lyger han liksom om det ??? han sier også at d er forskning som beviser det så sda kan dere to ta dere en bolle ass..tipper han har dobbel så mye muskel masse som dere to superspurven og nobro !

Og ja hvist du veier 110 kg å løfter 200 kg i benken å ikke er full av fett så bruker du fakktisk bol så enten erdu en bole gutt nobro eller så lyger du på deg kilo i benken å d er dritt trist bare !! hvist du er 110 kg på en lav fettprosent tar du max 160 i benken alt over det = bol el løgn

Alle styrke løfterne som løfter åver en viss vekt er dopa alle mann di har bare metoder å manipuler testene sånn det ser ut som di er cleane på. feks alle topp fem er dopa. naivt om dere tror noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LostinBoyd96 skrev:

dere kann si akk hva dere vil er faktisk TOMMY TORVILSEN som sier det her, lyger han liksom om det ??? han sier også at d er forskning som beviser det så sda kan dere to ta dere en bolle ass..tipper han har dobbel så mye muskel masse som dere to superspurven og nobro !

Og ja hvist du veier 110 kg å løfter 200 kg i benken å ikke er full av fett så bruker du fakktisk bol så enten erdu en bole gutt nobro eller så lyger du på deg kilo i benken å d er dritt trist bare !! hvist du er 110 kg på en lav fettprosent tar du max 160 i benken alt over det = bol el løgn

Alle styrke løfterne som løfter åver en viss vekt er dopa alle mann di har bare metoder å manipuler testene sånn det ser ut som di er cleane på. feks alle topp fem er dopa. naivt om dere tror noe annet

Hehe, vær glad for at påstanden om 2000% økning i veksthormon er bullshit du. 

En vanlig dosering for kroppsbyggere som selv injiserer HGH er 4-6 IU.

Noen av disse går høyere i perioder, 10-15 IU. Her ses det på som et must å innta insulin i tillegg grunnet de velkjente bivirkningene HGH har på høye doser relatert til insulin, bukspyttkjertel etc. 

En økning på 2000% tilsvarer for et normalt individ med normale hormonnivåer omkring 25IU. 

Men fordi Tommi Thorvildsen påstår dette så stemmer det ? 

Do the math. 

Resten av våset ditt burde jeg ikke kommentert, men vanskelig å la være...Så det finnes en universal fasit for hvor mye man kan løfte i benkpress uten å være selvmedisinert ? Og denne er altså 160 ? Når man løfter 160kg så er det umulig å løfte mer uten å bole ? For en løk du er, dette er sevlsagt reinspikka bullshit. 

Har du for eksempel holdepunkt for å si at Carl Yngvar Christensen er dopa ? Nei det har du ikke, hverken du, SamGold eller Halberstram her har holdepunkt for å si noe sånt om noen som helst med mindre dere kan underbygge det med en positiv dopingtest. Sett bort fra obvious freaks som helten din Bostin Loyd, Rich Piana (RIP) Big Lenny, Ronnie Coleman etc. 

Flere av dere i tråden her nå begynner å minne meg om folk som ikke greier å bygge muskler eller oppnå særlig styrke selv, og konkluderer med at alle som klarer bedre enn dere er dopa, er genetiske unikum etc.  Ufattelig trist. Men det er sånn idioti som gjør at folk får ufortjente bolerykter på seg.

Trøst deg med at det finnes mange talentløse folk som i tillegg boler også der ute. Det er flere jeg vet om som driver å trøkker i seg ting de egentlig ikke har snøring på, og som ikke er i nærheten av hverken 200 eller 160kg i 1RM i benkpress. 

Da er det bedre å være som deg: Fullstendig kunnskapsløs og clean (Regner med du er det da du, sorry å si det, virker fullstendig og totalt blåst i tillegg til at du tror at en måte å spise på frigjør 2000% veksthormon)

Hahaha...Hvor går grensen på markløft, knebøy, skulderpress, pullups etc. ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at du har brukt AS, @NoBro og er fullt klar over at det finnes rene individer med lignende og også bedre resultater, men jeg sier at hvis du har oppnådd de resultatene du har så er du ikke representativ for den gjennomsnittlige befolkningen. Det er mange som har trent tungt og seriøst i lang tid og ikke er i nærheten av dine løft.

Og selvsagt må man ligge i et kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, men det er utvilsomt min erfaring at enkelte dietter fungerer bedre enn andre. 

Men jeg er generelt ikke interessert i å diskutere dette videre med deg, så foreslår vi lar denne ligge død nå. Håper trådstarter har fått svar på det han lurte på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LostinBoyd96 skrev:

dere kann si akk hva dere vil er faktisk TOMMY TORVILSEN som sier det her, lyger han liksom om det ??? han sier også at d er forskning som beviser det så sda kan dere to ta dere en bolle ass..tipper han har dobbel så mye muskel masse som dere to superspurven og nobro !

Og ja hvist du veier 110 kg å løfter 200 kg i benken å ikke er full av fett så bruker du fakktisk bol så enten erdu en bole gutt nobro eller så lyger du på deg kilo i benken å d er dritt trist bare !! hvist du er 110 kg på en lav fettprosent tar du max 160 i benken alt over det = bol el løgn

Alle styrke løfterne som løfter åver en viss vekt er dopa alle mann di har bare metoder å manipuler testene sånn det ser ut som di er cleane på. feks alle topp fem er dopa. naivt om dere tror noe annet

Jeg blir så trist når jeg leser som det her. Drittunger som har bodybuildere som idoler, og det værste av alt er at du ikke vet engang at de lyver til fanbasen sin.

Når det kommer til styrke kan man nesten bli like sterk naturlig som med hormoner. Jason Blaha har noen videoer om dette. Muskelmasse derimot får man mer av hvis man tar hormoner, men alle har forskjellige genetiske potensial. (Dvs alle har forskjellige utgangspunkt og alle vil oppnå forskjellige resultater)

Også er det litt vanskelig å ta deg seriøst når du ikke klarer å skrive norsk. Er det en bra grunn til dette så beklager jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Superspurv skrev:

Jeg blir så trist når jeg leser som det her. Drittunger som har bodybuildere som idoler, og det værste av alt er at du ikke vet engang at de lyver til fanbasen sin.

Også Bostin Loyd da, av alle.. Fyren er på 5-6 gram steroider ukentlig, i tillegg til HGH, insulin, div. peptider, SARMS, synthol+++ (Ja, han la faktisk ut kurloggen sin på nett, surrealistiske greier)

Jason Genova er tilbakestående, og Bostin ville sette Jason på 1g trenbolon ukentlig. + en rekke annet.

LostinBoyd96 velger sine helter med omhu kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SamGold skrev:

Jeg har aldri sagt at du har brukt AS, @NoBro og er fullt klar over at det finnes rene individer med lignende og også bedre resultater, men jeg sier at hvis du har oppnådd de resultatene du har så er du ikke representativ for den gjennomsnittlige befolkningen. Det er mange som har trent tungt og seriøst i lang tid og ikke er i nærheten av dine løft.

Og selvsagt må man ligge i et kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, men det er utvilsomt min erfaring at enkelte dietter fungerer bedre enn andre. 

Men jeg er generelt ikke interessert i å diskutere dette videre med deg, så foreslår vi lar denne ligge død nå. Håper trådstarter har fått svar på det han lurte på. :) 

Den gjennomsnittlige befolkningen drar seg ikke gjennom år etter år med målbevisst trening og kostholdsregime..

Selv ikke det gjennomsnittlige medlem på norske treningssentre gjør det. 

Men greit, dette er gjennomdiskutert, legger den død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.9.2017 den 12.32, LostinBoyd96 skrev:

dere kann si akk hva dere vil er faktisk TOMMY TORVILSEN som sier det her, lyger han liksom om det ??? han sier også at d er forskning som beviser det så sda kan dere to ta dere en bolle ass..tipper han har dobbel så mye muskel masse som dere to superspurven og nobro !

Ja. 

Hvis dette var riktig hadde ingen inntatt HGH lenger, hverken på det illegale markedet eller på resept fra legen. Alle hadde trent fastende og oppnådd det samme. 

Studiet han refererte til var utført på hjertepasienter, sa ingenting om varig økning av utskillelse av veksthormon, og hadde ingen relevans til trening/fettprosent/muskelmasse whatsoever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superspurv skrev:

Jeg blir så trist når jeg leser som det her. Drittunger som har bodybuildere som idoler, og det værste av alt er at du ikke vet engang at de lyver til fanbasen sin.

Når det kommer til styrke kan man nesten bli like sterk naturlig som med hormoner. Jason Blaha har noen videoer om dette. Muskelmasse derimot får man mer av hvis man tar hormoner, men alle har forskjellige genetiske potensial. (Dvs alle har forskjellige utgangspunkt og alle vil oppnå forskjellige resultater)

Også er det litt vanskelig å ta deg seriøst når du ikke klarer å skrive norsk. Er det en bra grunn til dette så beklager jeg.

Blaha er utvilsomt ganske kunnskapsrik. Er jo bare å se på styrkeløftere i lavere vektklasser, som outlifter folk som er 20-30 kg tyngre enn dem og ser langt mer muskuløse ut. 

Vet jo om 2-3 stykk bare i nærmiljøet mitt som driver aktivt med styrkeløft, som tar meg i benk og mark, gruser meg i bøy, og er lettere enn meg, langt lettere faktisk. 

Vil påstå at alle normalt friske menn på 100+ kg som trener målrettet for det skal klare å passere 200 kg i benk, uten dop, og uten utstyr / å drive aktivt med styrkeløft. Mener det 100% seriøst og. Jeg tok 150kg i benkpress når jeg var 19 år (Og riktignok 112 kg) uten å gjøre annet enn å spise masse og løfte tungt. Hvordan man må være et genetisk unikum for å totalt ha økt dette med 50 kg på nesten 15 år er for meg et spørsmålstegn. 

Dessuten må folk slutte å tro at benk er hovedindikatoren for ens styrke, både bøy og mark forteller langt mere totalt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...