Gå til innhold

Diett på 1200 kcal men ikke sulten


Mjr

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gå ned noen kilo og ligger på ca. 12000 kcal per dag. Jeg er 20 år, 174 høy og 64 kilo og har gått på diett i én uke nå. Spiser små, men mange måltider og drikker mye. Problemet er at jeg ikke er særlig sulten, jeg synes dette er veldig rart siden jeg for et år siden gikk på samme diett og var kjempesulten.

Eneste forskjellen jeg kan se er at jeg spiser litt sunnere nå(ikke så mye sunnere). Noen som vet hvorfor jeg ikke er sulten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns olika slags hunger, biologisk och vane hunger. Den sista är sånt vi gör mellan reklampauserna framför tv eller i sociala sammanhang. När din kropp är i ett stadie där du har mycket magsyra så kan vi uppleva det som hunger, men det behöver inte betyda att din kropp behöver mat.

Pröva göra en 24 timmars fasta. Drick enbart vatten i 24 timmar, gärna på en helg där du inte behöver fysiskt eller psykiskt anstränga dig. Se hur du reagerar och vad din kropp säger till dig. Vad din bild av hunger är.

Hunger är väldigt individuellt, vissa kan förtrycka sin hungerkänsla genom emotionella orsaker, tex att man tror att man är för överviktig. Fel självbild kan skapa ätstörningar. Du borde använda Myfitnesspal och tracka vad du äter på en dag.

Jag tror du behöver ligga lite högre på kalorierna, 1200 är lågt för dina mått, har du räknat in vad du förbrukar genom aktivitet? 1200 kan vara din BMR men du måste räkna med PAL = physical activity level

https://differentstrength.com/2017/06/27/cico-calories-in-calories-out/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mjr skrev:

Jeg prøver å gå ned noen kilo og ligger på ca. 12000 kcal per dag. Jeg er 20 år, 174 høy og 64 kilo og har gått på diett i én uke nå. Spiser små, men mange måltider og drikker mye. Problemet er at jeg ikke er særlig sulten, jeg synes dette er veldig rart siden jeg for et år siden gikk på samme diett og var kjempesulten.

Eneste forskjellen jeg kan se er at jeg spiser litt sunnere nå(ikke så mye sunnere). Noen som vet hvorfor jeg ikke er sulten?

Hvorfor skal du ned i vekt når du er 174/64 ? Kvinne eller mann ? 

1200 kalorier er for lite kalorier uansett mann eller kvinne, trening eller ikke. Det er rett og slett skummelt lite mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, NoBro skrev:

Hvorfor skal du ned i vekt når du er 174/64 ? Kvinne eller mann ? 

1200 kalorier er for lite kalorier uansett mann eller kvinne, trening eller ikke. Det er rett og slett skummelt lite mat. 

Er kvinne, vil ha bort et par/tre kilo for å føle meg helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, andersedman skrev:

Det finns olika slags hunger, biologisk och vane hunger. Den sista är sånt vi gör mellan reklampauserna framför tv eller i sociala sammanhang. När din kropp är i ett stadie där du har mycket magsyra så kan vi uppleva det som hunger, men det behöver inte betyda att din kropp behöver mat.

Pröva göra en 24 timmars fasta. Drick enbart vatten i 24 timmar, gärna på en helg där du inte behöver fysiskt eller psykiskt anstränga dig. Se hur du reagerar och vad din kropp säger till dig. Vad din bild av hunger är.

Hunger är väldigt individuellt, vissa kan förtrycka sin hungerkänsla genom emotionella orsaker, tex att man tror att man är för överviktig. Fel självbild kan skapa ätstörningar. Du borde använda Myfitnesspal och tracka vad du äter på en dag.

Jag tror du behöver ligga lite högre på kalorierna, 1200 är lågt för dina mått, har du räknat in vad du förbrukar genom aktivitet? 1200 kan vara din BMR men du måste räkna med PAL = physical activity level

https://differentstrength.com/2017/06/27/cico-calories-in-calories-out/

Tusen takk for svar! Skal prøve å faste 24 timer og gå opp litt i kalorier

Jeg tror jeg har veldig lav produksjon av magesyre, kan det ha noe med saken å gjøre?(tok en test der jeg blandet 1ts natron med 2 dl vann og drakk det, da skulle man rape innen 3 min, hvertfall innen 5, men jeg rapet ikke i det hele tatt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mjr skrev:

Er kvinne, vil ha bort et par/tre kilo for å føle meg helt fornøyd.

Er du sikker på at synet i speilet gjør deg synonymt tiflreds med tallet på vekta ? 

For normalvektige/under normalvektige personer så er det veldig sjeldent slik at det å gå ned i vekt faktisk gjør dem mer fornøyde med seg selv. 

Just sayin`.. Du bestemmer selvsagt selv hva du gjør, men det å sultefore seg selv på 1200 kalorier for å gå ned noen kg fører neppe til noe bra. 

 

rXHPZlh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...