Gå til innhold

Trøtt..


Sookie St. James

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid trent en del, men ikke tung styrke som jeg nå har startet med for noen uker siden. For ca 2-3 mnd siden har jeg startet med ett ketogent kosthold og har følt at blodsukkeret har stabilisert seg, har ikke søtsug som tidligere hvor jeg kunne gå rundt å ha intenst lyst på noe hele tiden. Jeg går ikke noe særlig ned i vekt, men er strammere og mer tonet kropp.

Nå har jeg derimot blitt så utrolig trøtt. Jeg klarer ikke å fungere på jobb (kontorjobb) og sitter ved datamaskinen og sliter med å holde øynene oppe. Ikke minst med å få hjernen til å fungere med dagens arbeidsoppgaver.

Er dette normalt når jeg har lagt over til tung styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutes ago, Sookie St. James said:

Jeg har alltid trent en del, men ikke tung styrke som jeg nå har startet med for noen uker siden. For ca 2-3 mnd siden har jeg startet med ett ketogent kosthold og har følt at blodsukkeret har stabilisert seg, har ikke søtsug som tidligere hvor jeg kunne gå rundt å ha intenst lyst på noe hele tiden. Jeg går ikke noe særlig ned i vekt, men er strammere og mer tonet kropp.

Nå har jeg derimot blitt så utrolig trøtt. Jeg klarer ikke å fungere på jobb (kontorjobb) og sitter ved datamaskinen og sliter med å holde øynene oppe. Ikke minst med å få hjernen til å fungere med dagens arbeidsoppgaver.

Er dette normalt når jeg har lagt over til tung styrketrening?

Nei, tvert imot. Styrketrening er som regel oppkvikkende. 

Et skudd i mørke, men jeg ville heller tippet at det har noe med kostholdet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vedde på at dette er kostholdsrelatert (iallefall hvis du spiser nok).

Jeg har hørt noe broscience som sier noe sånn som "Hjernen kan bare bruke karbohydrater som bensin". (Høres mye bedre ut på engelsk forresten). Hvis du ikke spiser karbohydrater i det hele tatt så virker det ikke rart om du føler deg dårlig eller trøtt sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 10.8.2017 den 12.56, Superspurv skrev:

Jeg vil også vedde på at dette er kostholdsrelatert (iallefall hvis du spiser nok).

Jeg har hørt noe broscience som sier noe sånn som "Hjernen kan bare bruke karbohydrater som bensin". (Høres mye bedre ut på engelsk forresten). Hvis du ikke spiser karbohydrater i det hele tatt så virker det ikke rart om du føler deg dårlig eller trøtt sånn generelt.

Jepp, SNS trenger karbohydrater for å være optimalisert! 

Så TS, du bør nok vurdere å innføre karbohydrater tilbake til kosten, men du kan gjøre det gradvis over tid, isteden for å total-omvende på dagen. Feks begynn å legg til karbohydrater rett etter trening i starten, og så øker du antall måltider med karbohydrat over en periode på 4 uker, hvor du da vil ha 4-5 måltider dagen med karbohydrater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...