Gå til innhold

Min vei til normal vekt


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg prøvde å få kontroll på kiloene for noen år tilbake å det kan jeg vel trygt si at ikke gikk så veldig bra..

Nå som jeg har fått meg en familie og 2 barn så kjenner jeg på meg selv at jeg er alt for tung, ikke det at jeg ikke har merket det før, men da kunne jeg gjøre som jeg selv ville. 

Nå som jeg har 2 små barn som altid er i bevegelse merker jeg veldig ofte at jeg er for tung til å følge meg, jeg orker nesten ikke å leke med dem engang før jeg er gjennomvåt og alt for sliten,

 

Jeg veier langt over 150kg. grunnen til at jeg sier det er fordi min badevekt bare går til 150. Har ikke vært hos legen å fått akkurat kg men akkurat det kjenner jeg at ikke spiller så veldig stor rolle. poenget er at jeg er alt for tung til å ha en bra hverdag med mine barn.

Jeg har en hektisk og relativt tung hverdag på jobb. Jeg jobber som budbilsjåfør for UPS i vestfold, da har jeg alt fra 500-2500kg med pakker i bilen som bæres for hånd inn og ut av bilen og inn til kunder, Gjennomsnits vekt på pakken kan variere men regner med at den er rundt 20kg per pakke. å alt mellom 100-150pakker om dagen, så vil jo si at jeg forbrenner noe på jobb også uten om trening.

 

Trening har jeg planer om å begynne med nå relativt snart. Men 3-4dager i uken med kombinert styrke og cardio, for og prøve å bevare noe av musklene jeg har når jeg har startet på min vei mot under 100kg målet. 

Har lagt ved et bilde på denne sånn at de som ser den kan se hva jeg spiser og kanskje gi meg noen tips å råd om hva jeg kanskje kan gjøre annerledes..

Jeg har ikke begynt å trene enda, men jeg er 100% på jobb å er jo noe av treningen, Jeg eier en Iwatch. å den fortelle meg at på jobb så forbrenner jeg ca 1000kcal. og jeg har blitt fortalt og lest at kroppen min også forbrenner fra 1500-1800kcal bare av at den skal fungere. så jeg ligger da i underskudd på kosten uten styrke og cardio trening, så kanskje jeg må øke matinntaket når jeg begynner å trene 4 dager i uken. 

 

Håper så mange som mulig kan komme med råd og tips som kan gjøre hverdagen min litt enklere på diett. for det er en psykisk påkjenning at jeg må spise rent å sunt mens alle andre rundt kan spise det dem vil :) 

 

Jeg har også satt av lørdag til en " spise " dag. det vil da si at jeg følger dietten min på lørdag uten om middag. da skeier jeg litt å spiser en god middag med familien, men passer da på at jeg ikke overspiser. Da får jeg så utrolig dårlig samvittighet.

 

Mvh

Christoffer

Skjermbilde 2017-07-29 kl. 13.23.15.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke poenget med at du SKAL spise "rent" og sundt hele tiden. Så lenge kalorinivået i løpet av en dag går i minus vil du gå ned i vekt. Begynner med en gang med trening, det er ikke noe å vente på. 

Jeg mener at du kan spise det du vill hver lørdag uten at det skal være et problem. Uten denne dagen er det lettere å skli ut resten av tiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...