Gå til innhold

Vektnedgangen står helt stille


E

Anbefalte innlegg

Hei! Begynte på min vektnedgang rundt Oktober 2016, men var først i Januar i år at jeg begynte å ta det hele mer seriøs. Har trent styrke 3 dager i uken og spist 1500-1600kcal. Har gått ned 10 kg siden Januar. På Mai stoppet vektnedgangen, hverken vekt eller centimeter har rikket på seg. Jeg kuttet ned til 1200kcal og spiste det i 2-3 uker, men jeg ble så svimmel og dårlig at hverken treningsøktene mine eller meg generelt i hverdagen fungerte ikke. Kjørte også på med HIIT (2-3 dager i uken) i disse ukene. På samme tidspunkt begynte jeg på ADD medisin, og gikk ned 2 kg, men ingen centimeter, og siden jeg presterte så dårlig på trening er jeg redd det er mest muskler jeg har mistet? Måtte slutte på medisin igjen da det ikke fungerte, og hadde også "diett pause" i en uke der jeg lå på rundt 2000kcal/dagen, da jeg har hørt og lest at det kan være lurt når man har vært på diett så lenge. Gikk opp de kiloene jeg gikk ned på medisin, centimeterne er det samme.

Nå har jeg begynt med styrke 5 dager i uken, og spiser 1500kcal. Har gjort dette i 3 uker, men igjen - ikke en eneste forskjell på hverken kroppsmål eller vekt.. Hva skyldes dette? Jeg vet jeg har spist de makroene og kaloriene jeg skal ha, da jeg bruker Lifesum-appen og veier all mat. Kan det være noe hormonelt? Eller er hvileforbrenningen min ganske lav? Begynner å bli veldig frustrert :( Er 79kg, 167 høy og 21 år, kvinne. Tar veldig gjerne i mot tips! Vil veldig gjerne fortsette å trene styrke 5 dager i uken, da jeg har mye tid til overs, og virkelig elsker styrketrening. Nå når kaloriene mine er på 1500kcal er øktene mine utrolig mye bedre! Tenker å begynne med HIIT 2-3 dager i uken igjen. Makroene mine er: 94 karber, 158 protein 48 fett. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...