Gå til innhold

Styrkeforskjell menn og kvinner


sondre_n

Anbefalte innlegg

Hei. Eg skal til å lage en liten intern konkurranse på senteret eg trener på, har ikke bestemt hvilke øvelser som skal på programmet enda, men markløft og knebøy må være med. La oss si at disse øvelsene får et rep-område på ca 20-25 reps. For å gjør det rettferdig for mennene kommer eg til å sette vekten til egen kroppsvekt. Det eg da lurer på, kan eg og gjøre dette for damene, eller bør eg redusere med antall prosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, sondre_n skrev:

Hei. Eg skal til å lage en liten intern konkurranse på senteret eg trener på, har ikke bestemt hvilke øvelser som skal på programmet enda, men markløft og knebøy må være med. La oss si at disse øvelsene får et rep-område på ca 20-25 reps. For å gjør det rettferdig for mennene kommer eg til å sette vekten til egen kroppsvekt. Det eg da lurer på, kan eg og gjøre dette for damene, eller bør eg redusere med antall prosent?

Sjekket opp på http://www.strengthstandards.co/#/

Knebøy.

Menn; Kroppsvekt 80kg. 20 rep 80kg tilsvarer 1RM 133kg. Krav "Advanced" 139kg 1RM.

Kvinne; Kroppsvekt 80kg. 20 rep 80 kg tilsvarer 1RM 133kg. Krav "Advanced" 93kg 1RM.

Differanse for "Advanced" menn/kvinner i knebøy er 139/93*100% = 149%.

Tilsvarende for benkpress menn/kvinner er 122/68*100% = 179%

Lykke til.

 

Paul

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...