Gå til innhold
Eva_

Gode råd for jumpers knee?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig jumpers knee (hopperkne) for ca 2 mnd siden. Har siden da holdt meg helt unna løping. Og den siste måneden har jeg trent eksentrisk trening 2x om dagen (3x15), i tillegg til hamstring og hofte-øvelser. Men progresjonen er minimal. Kneet er det første jeg merker om morningen, og smertene kommer etter bare en rolig søndagstur med familien. Så nå begynner jeg å vurdere andre behandlinger, som trykkbølge og PRP behandling. Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette? Har dere klart å bli kvitt symptomene helt, eller bare blitt noenlunde bedre? Er spesielt nysgjerrig på om noen har erfaring med PRP behandling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må trene hamstrings agressivt. Sittende legghev (men ikke stående) kan også være gunstig.

Jumper's kne oppstår når tibia (leggbeinet) har kommet for langt frem ift lårbeinet (femur).

Glute ham raise, liggende leg curl, strak mark (må ha riktig bekkenstilling), nordic hamstrings er alle gode øvelser for jumper's knee.

https://treningogrehab.no/knesmerter-i-forbindelse-med-styrketrening/

PaulM liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


×