Gå til innhold

Bygge muskler og miste fett samtidig??


BroScience00

Anbefalte innlegg

Dette er noe av de mest diskuterte temaene innen bodybuilding og mange har vel konkludert at for å byggemuskler må man ligge i et overskudd av kalorier mens om man vil miste fett må man ligge i et underskudd. Allikevel syns jeg det er litt merkelig hvordan toppatleter klarer å bli større og sterkere og allikevel være "shredda". Tviler på at de har en bulk og cutte fase. 

I tillegg har jeg kommet over en artikkel og video som forklarer at der er mulig å byggemuskler å miste fett samtidig. Setter pris på om noen ville tatt seg tiden til å lese gjennom og se linkene og dele sin mening! :)

http://bayesianbodybuilding.com/gain-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, BroScience00 skrev:

Dette er noe av de mest diskuterte temaene innen bodybuilding og mange har vel konkludert at for å byggemuskler må man ligge i et overskudd av kalorier mens om man vil miste fett må man ligge i et underskudd. Allikevel syns jeg det er litt merkelig hvordan toppatleter klarer å bli større og sterkere og allikevel være "shredda". Tviler på at de har en bulk og cutte fase. 

I tillegg har jeg kommet over en artikkel og video som forklarer at der er mulig å byggemuskler å miste fett samtidig. Setter pris på om noen ville tatt seg tiden til å lese gjennom og se linkene og dele sin mening! :)

http://bayesianbodybuilding.com/gain-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time/

Når du sier "Toppatleter" - Hva slags toppatleter sikter du til ? De største profesjonelle kroppsbyggerne ? 

Ja, det er mange som evner å bygge en del muskelmasse samtidig som de forbrenner en del fett - Men hvor mange av disse som faktisk gjør dette og går høyt ut med det er det som snakker like høyt om eventuell selvmedisinering ? Jeg snakker da om de som bygger merkbar styrke og muskelmasse samtidig som de går merkbart ned i fettprosent sett oppimot tiden de brukte på det. Ikke noen som sakte men sikkert rekomper mens de holder en helårsform og spiser rundt vedlikeholdet sitt.

Jeg betviler ikke at det er teoretisk og biologisk mulig for en naturlig løfter å gjøre det, men det er en grunn til at de fleste fortsatt sverger til en byggefase og en kuttefase.

Mange liker å fronte sine resultater for å selge opplegget sitt til lettlurte kunder, som blir skuffet når de ikke oppnådde de samme resultatene som geniet bak opplegget som mot penger avslørte sin trening, kosthold men bare ikke fullt så mye info om tren/mast/testo/var/t3/t4/dnp/clen-stacken sin. 

End of the day, hvis det fantes en endelig løsning hvor man bygde betydelig med masse og svidde av betydelig med bacon hadde vel alle og enhver gjort det. Jeg er kritisk, men for all del, et interessant tema du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med topp atleter tenker jeg på personer som har en god del muskel masse som driver med sport som for eksempel sprint, amerikansk fotball, baseball og turn. Er derfor jeg ser for meg at det er mulig, for mange av disse utøverne har nokså greit med muskler men tror ikke de bulker å cutter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BroScience00 skrev:

med topp atleter tenker jeg på personer som har en god del muskel masse som driver med sport som for eksempel sprint, amerikansk fotball, baseball og turn. Er derfor jeg ser for meg at det er mulig, for mange av disse utøverne har nokså greit med muskler men tror ikke de bulker å cutter

 

Men har de bygd muskelmassen sin på kaloriunderskudd mens de forbrente fett ?

Det kan for eksempel være slik at alle har bulket inntil et visst punkt og deretter holdt seg slik og fokusert på prestasjonene sine i idretten sin.

Utifra min egen kunnskap er min mening at man ikke kan bygge betydelig med muskelmasse samtidig som man forbrenner betydelig med fett, så lenge man ikke er en ung og fullstendig nybegynner, gjerne litt overvektig som ikke har trent før.

Dette prinsippet forsterkes jo større treningsgrunnlag man har.

Unntaket er de som kjører en rekke dopingmidler kombinert. Da er det langt mere oppnåelig. Men selv da vil kaloriunderskuddet begrense hvor mye muskelmasse man kan bygge.

Men at du kan holde på muskelmassen og formen året rundt, og sakte men sikkert rekompe litt, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner. Jeg gjorde et litt slurvete forsøk på å cutte til sommeren men jeg økte ikke matmengden sakte når jeg var ferdig så la nesten alt på meg med en gang. Er litt derfor jeg lurte på dette. I tillegg kunne jeg tenke meg å drive med litt mer "atletisk" trening istedet for å bare pumpe vekter siden jeg har sett mange som driver med calisthenics er ganske ripped og fortsatt har mye muskler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner. Jeg gjorde et litt slurvete forsøk på å cutte til sommeren men jeg økte ikke matmengden sakte når jeg var ferdig så la nesten alt på meg med en gang. Er litt derfor jeg lurte på dette. I tillegg kunne jeg tenke meg å drive med litt mer "atletisk" trening istedet for å bare pumpe vekter siden jeg har sett mange som driver med calisthenics er ganske ripped og fortsatt har mye muskler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, BroScience00 skrev:

skjønner. Jeg gjorde et litt slurvete forsøk på å cutte til sommeren men jeg økte ikke matmengden sakte når jeg var ferdig så la nesten alt på meg med en gang. Er litt derfor jeg lurte på dette. I tillegg kunne jeg tenke meg å drive med litt mer "atletisk" trening istedet for å bare pumpe vekter siden jeg har sett mange som driver med calisthenics er ganske ripped og fortsatt har mye muskler

 

Det er jo tusen ting du kan gjøre, trivsel er viktig, så hva enn du liker tanken på å bedrive bør jo være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg tror jeg akkurat la på meg tre-fire kilo, og gikk ned i fett. Gikk i alle fall ned et hakk på nyrebeltet, og har blitt mye større i skuldre, rygg og ben. skal sies at jeg trente tre ganger om dagen i ukesvis, og våknet på natten og spiste. må også sies at jeg har vært så stor før, så det er gjennopptrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...