Gå til innhold

Hjelp til livsstil :)


Frida=)

Anbefalte innlegg

Heihei :wub:

Jeg hadde blitt utrolig glad hvis noen tok seg tid til å lese min historie og komme med råd. Jeg er 22 år gammel og har de siste tre årene slitt mye med mitt forhold til mat. For to år siden gikk jeg ned 15 kilo i vekt kort sagt ved å sulte meg, typ 500 kalorier daglig. Helt idiotisk, men når man er "i det" er det lett å se seg blind og føle at ingenting annet enn det ekstreme funker. Etter denne raske og ekstremt usunne vektnedgangen har jeg slitt mye med overspising, binging og perioder med restriktiv spising. Jeg har prøvd alt mulig av dietter og kan vel døpe meg selv om til frøken yoyo.

Nå har det seg slik at denne frøkna har fått litt mer vett opp i hodet og søker en livsstil-forandring. Jeg er dritt lei av å skulle gå rundt å telle kalorier, føle at jeg ikke kan være sosial på grunn av mat, ikke kan invitere til middagslaging fordi jeg må veie opp mine egne macros osv. Jeg er med andre ord på søken etter en måte å spise på som gir meg energi og som holder meg i god form ÅRET RUNDT. Det siste halvåret har jeg egentlig "gitt opp alt litt" ettersom jeg igjen føler at ingenting funker. Jeg vet at jeg så klart kan begynne å telle macros/kalorier igjen og ligge i et moderat underskudd, men det må vel finnes andre måter å gjøre dette på? Mitt mål er å gå ned 6-8 kilo, stramme opp og bli sterkere. Har et treningsprogram som jeg begynner på til uken bestående av styrke og kondisjon. Et program som jeg synes er morsomt og som jeg har troen på at kan gi gode resultater. Men jeg vet hvor mye kostholdet har og si, og lurer på om noen av dere har noen retningslinjer eller råd til meg?

Spørsmålet mitt er vel egentlig kort sagt hvordan jeg bør spise og om noen har gode erfaringer med å nå mål om vektreduksjon og oppstramming av kropp uten å telle hver eneste kalori. Jeg ser ikke etter en hurtigløsning og er inneforstått med at ting tar tid. Det er helt greit, så lenge jeg beveger meg i riktig retning og føler meg bra! Jeg tror mitt største problem er at jeg er redd for å spise nok fordi jeg så gjerne ønsker å ligge i underskudd så jeg får kvitt meg med de kiloene som har sneket seg på det siste halvåret. Føler at det er "bortkastet" å trene knallhardt og spise sunt, hvis jeg uansett kommer til å beholde fettet og føle meg ubehagelig i egen kropp.. Selv om jada, så klart er det alltid flott for kropp å trene og spise sunt, men regner med at dere tar poenget. Savner å ha energi og å føle meg vel i egen kropp. Veldig klar for å ta i et tak og endre livsstilen min til noe bedre.

Frida ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...