Gå til innhold

Mamma kroppen


Anbefalte innlegg

Vel, overskriften sier vel kanskje sitt.. når jeg gikk gravid med mini i magen la jeg på meg litt for mye og de kg sitter som sement! :( Jeg har i over ett år forsøkt å gå ned fordi jeg ønsker å komme meg inn igjen i klærne mine, men det er jammen meg ikke lett. 

Jeg har forsøkt å leve på 1400kcal, trener både styrke og utholdenhet. Er dessverre ikke alltid jeg får gjennomført det så ofte som jeg ønsker, men har som mål å trene styrke to ganger i uken, ellers så går jeg på fjellet med han i meis, eller at jeg jogger. Alt ettersom. 

Var en periode i vinter at jeg klarte å gå ned 5 kg, men når han begynte å rote om natta så kom de på igjen :( 

Nå begynner det å nærme seg til at permisjonen min er over og jeg har bokstavlig talt ikke noe å ha på meg (fordi jeg har godt mye i joggeboukse:roflmao:) og jeg begynner rett å bli desperat etter å gå ned! 

Trenger derfor tips på hva jeg kan gjøre. Det nye jeg prøver på er å stenge kjøkkenet etter kl. 18.30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladen venter jeg med til lørdager, og ikke spiser jeg heller så mye mellom måltidene. 

Dette er det jeg stort sett spiser : Havregrøt til frokost, omelett eller tunfisksalat til lunsj, middag som er feks fisk eller magert kjøtt. I tillegg drikker jeg to kopper kaffe med litt skummet melk i, og litt grapefrukt, eller noe bær. 

Trening: 2 dager i uken styrke ( får dessverre ikke gjennomført flere) to ganger i uka løper jeg HIIT 1 min spurt, 2 min gå pluss at jeg går på fjellet ca 1-2 ganger i uka. Må jo nesten leke litt og være med minsten også :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan det være at du spiser for lite og kroppen går på sparebluss? Evt at ukessummen overstiger 7xønsket dagsinntak? 

Jeg lå på 2000 kalorier om dagen, og gikk ned i vekt, før jeg ble gravid. Nå er jeg såvidt i gang med trening igjen, men spiser ca 2000 kalorier daglig nå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Ser at tråden ikke er helt ny, men prøver meg likevel.

Ammer du?

Man får jo gjerne høre at man kommer til å rase ned i vekt mens man ammer, men mange går ikke ned før ammeperioden er over. Antageligvis fordi kroppen bruker mye energi på å produsere melk, og dermed begynner å spare på reservene for å klare brasene.

Får du sovet om natten, eller er det/har det vært mye nattevåk? Det kan gjøre sitt, i tillegg til at kiloene gjerne sitter godt når man "stresser" med å skulle gå ned i vekt.

Sier som de andre at det er lurt å loggføre alt ei periode for å være sikker på du får i deg det som er meningen (husk at for lite er heller ikke bra).

Noe annet som hjalp veldig hos meg da jeg hadde et vektplatå var da jeg begynte å bli nøye på å drikke NOK vann. Minst tre Imsdal flasker om dagen (gjenbruk, ikke kjøp nye hver gang, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...