Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å gå ned i vekt før sommerferien, og føler jeg er på ganske rett spor. Synes fortsatt det er vanskelig i sosiale sammenhenger. Hvordan sier man nei, uten at alle rundt tror du har en spiseforstyrrelse, eller er på streng diett? 

I dag skal jeg ut å spise med en venninne på Egon. Hva vil være det beste og sunneste alternativet, med minst kcal?? 

Håper på svar:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sportyspice33 skrev:

Hei! Jeg prøver å gå ned i vekt før sommerferien, og føler jeg er på ganske rett spor. Synes fortsatt det er vanskelig i sosiale sammenhenger. Hvordan sier man nei, uten at alle rundt tror du har en spiseforstyrrelse, eller er på streng diett? 

I dag skal jeg ut å spise med en venninne på Egon. Hva vil være det beste og sunneste alternativet, med minst kcal?? 

Håper på svar:))

Hvis jeg ikke tar feil så har myfitnesspal næringsinnholdet på menyen på de fleste kjente restaurantkjeder, bruker den ikke selv dog, så vet ikke hvordan osv. 

Hvis jeg er på diett og spiser ute velger jeg som regel det som logisk slår meg som mest proteinrikt/næringsrikt etc. Egon har vel flere fine kjøtt og fiskeretter f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis man sier nei til å bli med ut og spise med venner så er man jo på en ganske streng diett. Det jeg pleier å gjøre hvis jeg vet jeg skal ut og spise en dag er at jeg kutter ned eller dropper ett av de andre måltidene.

Ellers: uten at jeg har dobbeltsjekket vil jeg anslå at et "restaurantmåltid" består av rundt 100-150g kjøtt, 150-200g "karb-tilbehør" (potet, pasta, etc.), kanskje 100g grøntfôr og ~1dl saus. Det er i hvert fall ca. dette jeg fører inn og jeg tror ikke det er fryktelig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HenrikWL skrev:

Vel, hvis man sier nei til å bli med ut og spise med venner så er man jo på en ganske streng diett. Det jeg pleier å gjøre hvis jeg vet jeg skal ut og spise en dag er at jeg kutter ned eller dropper ett av de andre måltidene.

Ellers: uten at jeg har dobbeltsjekket vil jeg anslå at et "restaurantmåltid" består av rundt 100-150g kjøtt, 150-200g "karb-tilbehør" (potet, pasta, etc.), kanskje 100g grøntfôr og ~1dl saus. Det er i hvert fall ca. dette jeg fører inn og jeg tror ikke det er fryktelig feil.

Det er nok ikke langt fra sannheten.

Jeg pleier å ta et godt måltid ute på øyemål, og anslå det til 6-7-800 kalorier alt ettersom, kan ikke se at mine planer har gått skeis av den grunn, og dette er noe jeg har gjort mere av i år, og kan ikke se hvordan dette en sjelden gang ødelegger noen som helst diett for noen, sitter nok bare i hodet på den enkelte. 

Er viktig å leve litt også. Synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...