Gå til innhold

Deffing. Råd og tips ang kosthold


Arel

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker tilbakemelding og evt veiledning når det kommer til kostholdet mitt.

 jente, 60 kg og 165 hm høy. Har som mål å gå ned i fettprosent og få mer markerte muskler. 

Slik ser dietplanen min:

08.00 Frokost: supergranola og gresk yoghurt 

10.00: 1 eple, 1 proteinshaker og 10 g mandler 12.00: hjorteskav og grønnsaker

15.00: 1 eple før trening

17.00: 1 proteinshake 

18.00: kjøtt, grønnsaker og fullkornspasta

21.00: en yoghurt og caseinshake før leggetid

Totalt: 150,8 g proteiner, 114,5 karb, 53 g fett.

Er det noe jeg bør justere? Og er det slik at jeg bør ha 1 gang i uka spise dag der jeg inntar mer karb, hvor mange gram f eks? 

Tar imot alt av råd og tips med stor takknemlighet 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På lang sikt bør du gå opp i vekt. Jenter som har trent litt på 165 kan umulig ha spesielt høy fettprosent på 60kg.

Når det er sagt...

Makromessig ser det greit ut. Kutt ned proteinet til ca. 120-130 gram til fordel for mer karbs.

Jeg sliter litt med å se hvordan det der er 53g fett, men ok. 

Nå regner jeg bare i hodet, men ca 1400 kcals? Tja, det kan være passende for deg. Men hvis du skal ligge så lavt, så ikke gå full idiot på kardio sånn som de fleste jenter gjør.

Edit

En spisdag i uka er greit. Mem duer kan gjerne ta to. Bare ligg litt over maintenance feks 2100'og ta d lungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Marcus Halberstram skrev:

På lang sikt bør du gå opp i vekt. Jenter som har trent litt på 165 kan umulig ha spesielt høy fettprosent på 60kg.

Når det er sagt...

Makromessig ser det greit ut. Kutt ned proteinet til ca. 120-130 gram til fordel for mer karbs.

Jeg sliter litt med å se hvordan det der er 53g fett, men ok. 

Nå regner jeg bare i hodet, men ca 1400 kcals? Tja, det kan være passende for deg. Men hvis du skal ligge så lavt, så ikke gå full idiot på kardio sånn som de fleste jenter gjør.

Edit

En spisdag i uka er greit. Mem duer kan gjerne ta to. Bare ligg litt over maintenance feks 2100'og ta d lungt.

Så du mener jeg går opp i vekt av det jeg spiser nå eller mener du at jeg bør gå opp i vekt etter cut? Bruker appen lifeaum til å føre opp det jeg spiser og den regner det slik fra matplanen min. Jeg har hørt at man ikke trenger å være redd for for høyt proteininntak når man ligger såpass i underskudd av kalorier pga muskelnedbryting. Ca 150 har jeg fått anbefalt hvis jeg ikke ønsker å bryte ned muskelmassen.. men noen sier 130-133 hvis man skal regne ut i fra min vekt.. 

Nå trener jeg kun styrketrening 5-6 ganger i uka. Jobber 100% med en del bevegelse og gåing + at jeg har et barn. Så jeg har kutta ut kardio helt da jeg synes at jeg beveger nok på meg i tillegg til å trene styrketrening. 

Jeg har gått litt ut ifra hva det står her; http://www.iform.no/prov-disse-diett-tipsene/

Så hva er egentlig riktig med tanke på mengde proteininntak når man ligger i underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp i vekt etter cut hvis du vil ha litt mer muskler.

Det spiller ingen rolle om du spiser 110 gram protein eller 150 gram. Så lenge du (kanskje) er over 100 gram er det ett fett. Personlig foretrekker jeg mer carbs enn protein fordi jeg syns godteri smaker bedre enn tørr og ekkel kyllingfilet. Men folk er jo forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...