Gå til innhold

Har gått ned i vekt, men kroppen er like daff og slapp?


coby

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NoBro skrev:

Klart man kan jo oppnå en rå kropp så lenge 1.Kalorier og 2. Makroer er spot on i forhold til målsetningen - I teorien kan man utifra det spise -hva- man vil, men i realiteten så vil det jo begrense seg.

For meg betyr det at jeg kan komme i den samme formen ved å spise f.eks hjemmelagd pizza eller taco fra bunn av sunne ingredienser og ellers et variert kosthold istedetfor å tvinge i meg tørr kylling, brunris og brokkoli 7 ganger om dagen (Den klassiske bro-dietten som fitnesscoacher fortsatt setter utøvere på) 

Men sistnevnte diett kan kanskje være fornuftig for personer som TS, som må ha det inn med teskje, og ha det enkelt. 

Utrolig hvor mye fokus folk setter på benkpress. Jeg har relativt godt trente kamerater som sutrer over at de har mista all styrke og muskelmasse fordi de har gått ned x antall kilo i benkpress på diett - Jeg har også gått ned litt i benkpress på denne dietten, men jeg har knapt nok gått ned i styrke på markløft og knebøy, øvelser som representerer total styrke i langt større grad. 

Jeg ser utrolig mange som trener benk-armer mange gang pr uke, som aldri trener bein, i wonder why. Jeg trodde alle var bedre opplyst om hva som er det mest effektive i 2017. 

Legger ved et bilde av antall muskler aktivert av èn spesifik øvelse...(TS: Hint hint, tren markløft)

what-muscle-groups-do-deadlifts-work.jpg

Tror jeg plutselig fant en jeg faktisk har noe til felles med her inne :)

Som du sier "broscience-dietten" som mange fitnesscoacher fortsatt kjører på er jo "effektiv" men hvem klarer å spise det i mer enn 2-3 timer?
Nei, spis variert, sunt og godt og hold styr på makroene dine så er mye gjort. 

TS: ta det til deg.. ikke vondt ment, bare riktig ment.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, PT_jorn skrev:

Tror jeg plutselig fant en jeg faktisk har noe til felles med her inne :)

Som du sier "broscience-dietten" som mange fitnesscoacher fortsatt kjører på er jo "effektiv" men hvem klarer å spise det i mer enn 2-3 timer?
Nei, spis variert, sunt og godt og hold styr på makroene dine så er mye gjort. 

TS: ta det til deg.. ikke vondt ment, bare riktig ment.. 

Den eneste grunnen jeg ser til å spise akkurat det må være dersom: 

1 - Kylling/Brunris/Brokkoli er ens absolutte livrett

eller

2 - Man er ikke istand til å tenke selv, må bli fortalt hva en skal gjøre, og ha det sabla enkelt

F.eks 3000 kalorier bestående av kylling brokkoli og brun ris med la oss si 260g protein 260g karbo og 100g fett

Eller 3000 kalorier med identiske makroer bestående av andre ting, varierende fra dag til dag.

Man kommer jo ikke i noe bedre form av førstnevnte. 

Jeg skjønner ikke at folk tror det er noe magisk med akkurat kylling brokkoli og brun ris, for det er det ikke. Faktisk er det negativt å spise nøyaktig det samme hver dag, mtp. forskjellig innhold av vitaminer og aminosyrer ++ i forskjellige matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 17.07, PT_jorn skrev:

Tror jeg plutselig fant en jeg faktisk har noe til felles med her inne :)

Som du sier "broscience-dietten" som mange fitnesscoacher fortsatt kjører på er jo "effektiv" men hvem klarer å spise det i mer enn 2-3 timer?
Nei, spis variert, sunt og godt og hold styr på makroene dine så er mye gjort. 

TS: ta det til deg.. ikke vondt ment, bare riktig ment.. 

Ja jeg var nok litt kjapp der, men nei, det sto faktisk "Muscles activated during deadlift" 

Korrigert nå, til noe som nok stemmer mer, ihvertfall utifra egen erfaring.

Bra observert forøvrig. (Vil påstå at markløft aktiverer større del av hele kroppen enn bøy, men de to er uansett nr 1 og 2, ihvertfall i min treningsverden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vert borte i det samme problemet, det har mye med maten å gjøre. Kan anbefale å ta en tur til legen for å utelukke at det ikke er noen mangler som fører til denne slappheten. Hadde selv jernmangel og B12 mangel , noe som begge deler fører til slapphet. Ellers når det gjelder mat veien, kan det være smart og ikke spise mat som er behandla. Lag all mat fra bunden av, og kjøp rene produkter. Det kan hjelpe mye. Håper det ordner seg for deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, masgys skrev:

Har selv vert borte i det samme problemet, det har mye med maten å gjøre. Kan anbefale å ta en tur til legen for å utelukke at det ikke er noen mangler som fører til denne slappheten. Hadde selv jernmangel og B12 mangel , noe som begge deler fører til slapphet. Ellers når det gjelder mat veien, kan det være smart og ikke spise mat som er behandla. Lag all mat fra bunden av, og kjøp rene produkter. Det kan hjelpe mye. Håper det ordner seg for deg 

Å lage -all- mat fra bunnen av er tidkrevende, og denne tvangstanken fører ofte til at enkelte ender opp med å spise tørt kjøtt dagen lang.

Så, hva er vitsen ? Hva er det "Behandla" mat gjør om man får i seg riktige kalorier/makroer ? Dreper den gains ? 

(Nei det gjør den selvsagt ikke) 

Det er neppe årsaken til coby aka kimtony sin tilstand. Det er sulteforing over tid. Men nå skal han sultefore seg mere i håp om å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2017 den 16.05, PT_jorn skrev:

Blir artig å se hva du kan om periodisering av trening og kcal/makrofordeling også da :)

Som det ble nevnt før her.. garantert ned noen kg til høsten, men desverre ikke i fettprosent m8.. 
Kjører selv ICF på mange kunder om dagen og nekter de plent å ligge i underskudd når de kjører det programmet. nettopp fordi Jason Blaha designet det for OVERSKUDD!!.. Men men, good luck

Vil du at jeg skal dele bilder av folk som har fått en rå fysikk ved å trene på rundt 2000 kcal på ICF? Både ned i fett og opp i muskel.

Jeg har gått ned til 83,5 kg nå, fornøyd med det. Betraktelig mindre fett, men må opp i muskel. Det å drive å bulke, og adde plenty med fett igjen er fullstendig uaktuelt. Da har jeg heller samleie med en transe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2017 den 15.25, Superspurv skrev:

Jeg følger denne. Gleder meg til å se Kimtonys framgang om ca 6 mnd.

 

Altså, jeg kommer alltid til å bli seendes ut som en grekisk gud. Men modellbyråene vil at jeg skal få en enda strammere kropp, slik at jeg får flere modellkontrakter. 

Vekta mi nå er nede i 83,5 kg. Skal løfte og spise high protein, så får vi se. Kan ikke gå verre enn da jeg drev å bulka, og adda hundre millioner tonn med fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superspurv skrev:

Er du rusa på noe nå? Selvtilliten din kan gå fra bånn til topp over natten.

Du er skinnyfat, veier 83, og mener selv du er på vei til å bli en gresk gud? Haha, delusional x)

Rusa faktisk. Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at jeg ser sjukt bra ut.

Nå vet jeg ikke hva du refererer til, kompis, men når jeg veier 82,5, så er jeg ikke særlig skinnyfat. Så å si all fettet er vekke nå, gjelder bare å øke muskelmassen. Heldigivis gir 85% av det motsatte kjønn fullstendig f i fysikken, så det bryr meg ikke sååååååå mye. 

Ser heller bra ut i ansiktet og kan snakke for meg, med en dårlig kropp, enn en som har syk fysikk og ser ut som en trafikkulykke i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 18.41, coby skrev:

Vil du at jeg skal dele bilder av folk som har fått en rå fysikk ved å trene på rundt 2000 kcal på ICF? Både ned i fett og opp i muskel.

Jeg har gått ned til 83,5 kg nå, fornøyd med det. Betraktelig mindre fett, men må opp i muskel. Det å drive å bulke, og adde plenty med fett igjen er fullstendig uaktuelt. Da har jeg heller samleie med en transe.

Folk har forskjellige utgangspunkt og behov.  2000 kalorier kan være rett for kompisen din og fullstendig feil for deg.

Skal du opp i muskel må du i kalorioverskudd, spesielt slik som du har drevet på med kroppen din. 

Sånn er det for oss alle her inne, samme hvor forskjellige vi er eller uenige vi er. Visse ting enes alle om, selv folk som Ronnie Coleman må spise i overskudd for å legge på seg mere samme hvor mye dop han trøkker. Du er ikke unik på det punktet du heller.

Så det spørs om det ikke blir samleie med en transe ganske snart da. 

På 22.6.2017 den 18.43, coby skrev:

Altså, jeg kommer alltid til å bli seendes ut som en grekisk gud. Men modellbyråene vil at jeg skal få en enda strammere kropp, slik at jeg får flere modellkontrakter. 

Vekta mi nå er nede i 83,5 kg. Skal løfte og spise high protein, så får vi se. Kan ikke gå verre enn da jeg drev å bulka, og adda hundre millioner tonn med fett.

Transen blir i det minste veldig happy som får seg med en "Gresk gud"

 

1 time siden, coby skrev:

Rusa faktisk. Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at jeg ser sjukt bra ut.

Nå vet jeg ikke hva du refererer til, kompis, men når jeg veier 82,5, så er jeg ikke særlig skinnyfat. Så å si all fettet er vekke nå, gjelder bare å øke muskelmassen. Heldigivis gir 85% av det motsatte kjønn fullstendig f i fysikken, så det bryr meg ikke sååååååå mye. 

Ser heller bra ut i ansiktet og kan snakke for meg, med en dårlig kropp, enn en som har syk fysikk og ser ut som en trafikkulykke i ansiktet.

Det er en knapp måned siden du var selve definisjonen på "Skinnyfat" - Og "Skinnyfat" er en tilstand det tar lang tid å reparere, så jo, du er skinnyfat. Sier det overhodet ikke for å være slem, men for å realitetsorientere og kalle en spade for en spade.  Hvis man ikke klarer å innse hva og hvor man er så klarer man heller ikke å innse hva man ska lgjøre og hvilken retning man vil gå.

Hvis både det motsatte kjønn og fysikken gir faen i fysikk, hvorfor er du på fitnessbloggen og spør om råd til hvordan du skal forbedre fysikken din da ???

Til sist: Jeg vurderte sterkt å bare slette profilen min her inne. Dødt forum etc. Du er en medvirkende årsak til at jeg ikke har gjort det enda.

Og jo, humørsvingningene dine er overhodet ikke normale. Men siden jeg bare er en ussel ambulansearbeider og ingen lege/psykiater skal jeg holde meg for god for å spekulere i diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, NoBro skrev:

Folk har forskjellige utgangspunkt og behov.  2000 kalorier kan være rett for kompisen din og fullstendig feil for deg.

Skal du opp i muskel må du i kalorioverskudd, spesielt slik som du har drevet på med kroppen din. 

Sånn er det for oss alle her inne, samme hvor forskjellige vi er eller uenige vi er. Visse ting enes alle om, selv folk som Ronnie Coleman må spise i overskudd for å legge på seg mere samme hvor mye dop han trøkker. Du er ikke unik på det punktet du heller.

Så det spørs om det ikke blir samleie med en transe ganske snart da. 

Transen blir i det minste veldig happy som får seg med en "Gresk gud"

 

Det er en knapp måned siden du var selve definisjonen på "Skinnyfat" - Og "Skinnyfat" er en tilstand det tar lang tid å reparere, så jo, du er skinnyfat. Sier det overhodet ikke for å være slem, men for å realitetsorientere og kalle en spade for en spade.  Hvis man ikke klarer å innse hva og hvor man er så klarer man heller ikke å innse hva man ska lgjøre og hvilken retning man vil gå.

Hvis både det motsatte kjønn og fysikken gir faen i fysikk, hvorfor er du på fitnessbloggen og spør om råd til hvordan du skal forbedre fysikken din da ???

Til sist: Jeg vurderte sterkt å bare slette profilen min her inne. Dødt forum etc. Du er en medvirkende årsak til at jeg ikke har gjort det enda.

Og jo, humørsvingningene dine er overhodet ikke normale. Men siden jeg bare er en ussel ambulansearbeider og ingen lege/psykiater skal jeg holde meg for god for å spekulere i diagnoser.

Først og fremst. Jeg har hatt samleie med både transer og bestemødre, og u name it. Koselige opplevelser det-

Det med at du påpeker at folk er forskjellige, er selvsagt korrekt. Men nå begynner jeg faktisk å bli fornøyd med kroppen og fettprosent. Vekta mi nå er 82-83 kg og fettprosenten er faktisk ganske lavere, selvom jeg ikke er definert lissom. Det skal jeg prøve på nå. Skal kjøre i vedlikehold og løfte tungt med et høyt proteiintak, så får vi se. Har sett mange før og etter bilder av menn som har fått syk bra resultater, på heller ikke mange ukene, og de har ikke vært å spist 5000 kcal, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, coby skrev:

Først og fremst. Jeg har hatt samleie med både transer og bestemødre, og u name it. Koselige opplevelser det-

Det med at du påpeker at folk er forskjellige, er selvsagt korrekt. Men nå begynner jeg faktisk å bli fornøyd med kroppen og fettprosent. Vekta mi nå er 82-83 kg og fettprosenten er faktisk ganske lavere, selvom jeg ikke er definert lissom. Det skal jeg prøve på nå. Skal kjøre i vedlikehold og løfte tungt med et høyt proteiintak, så får vi se. Har sett mange før og etter bilder av menn som har fått syk bra resultater, på heller ikke mange ukene, og de har ikke vært å spist 5000 kcal, for å si det sånn. 

Hehe, hvis du har hatt samleie med transer allerede så mister jo sitatet ditt "Jeg har heller samleie med en transe enn å bulke på meg fett" litt tyngde ?

Vedlikehold kcal kombinert med tung styrketrening er den beste ideen du har kommet opp med så langt, endelig begynner du å ta til fornuft. Har du klart å overføre ditt noe åpne sinn seksuelt til hvordan du skal forbedre egen fysikk ? Klar overførignsverdi der. 

Håper du når dine mål, og det mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NoBro skrev:

Hehe, hvis du har hatt samleie med transer allerede så mister jo sitatet ditt "Jeg har heller samleie med en transe enn å bulke på meg fett" litt tyngde ?

Vedlikehold kcal kombinert med tung styrketrening er den beste ideen du har kommet opp med så langt, endelig begynner du å ta til fornuft. Har du klart å overføre ditt noe åpne sinn seksuelt til hvordan du skal forbedre egen fysikk ? Klar overførignsverdi der. 

Håper du når dine mål, og det mener jeg.

Altså jeg forstår at du råder meg til å bulke, legge på meg muskler, også fjerne all fettet. Men greia er at jeg i jan-feb i år gjorde nettopp det, og det gikk til helvette. Ja, jeg trente ordentlig og telte hver eneste matbit. Resultatet ble at jeg veide 95 kg, mer muskler, og enda høyere fettprosent, når jeg allerede lå på rundt 23-24 i fettprosent. 

Nå er jeg nede i 83,5 kg, slank og noe av fettet er vekke, mens kroppen ennå trengs å strammes opp. Skal kjøre ICF. Eneste usikkerhetsmomentet er om jeg får bygd noe, når jeg spiser rundt 2,3-2,5, men med tanke på at jeg er ganske ny, så bør jeg vel klare å både stramme opp litt og fortsette å redusere på fettet, ihvertfall etter de forskjellige forumene jeg har lest, og folk som har fått en helt annen kroppsammensetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, coby skrev:

Altså jeg forstår at du råder meg til å bulke, legge på meg muskler, også fjerne all fettet. Men greia er at jeg i jan-feb i år gjorde nettopp det, og det gikk til helvette. Ja, jeg trente ordentlig og telte hver eneste matbit. Resultatet ble at jeg veide 95 kg, mer muskler, og enda høyere fettprosent, når jeg allerede lå på rundt 23-24 i fettprosent. 

Nå er jeg nede i 83,5 kg, slank og noe av fettet er vekke, mens kroppen ennå trengs å strammes opp. Skal kjøre ICF. Eneste usikkerhetsmomentet er om jeg får bygd noe, når jeg spiser rundt 2,3-2,5, men med tanke på at jeg er ganske ny, så bør jeg vel klare å både stramme opp litt og fortsette å redusere på fettet, ihvertfall etter de forskjellige forumene jeg har lest, og folk som har fått en helt annen kroppsammensetning. 

Det er ihvertfall bedre for deg å ligge i vedlikehold enn enda mere underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 12.41, NoBro skrev:

Det er ihvertfall bedre for deg å ligge i vedlikehold enn enda mere underskudd.

Hva tenker du om cardio? Er det bra?

Sålenge man spiser ikke for mye og har kontroll på kosten, så trengs vel ikke cardio, selv ikke på deff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2017 den 17.46, coby skrev:

Hva tenker du om cardio? Er det bra?

Sålenge man spiser ikke for mye og har kontroll på kosten, så trengs vel ikke cardio, selv ikke på deff?

Det er helt riktig. Kardio forbrenner kalorier. Om du brenner 400 kalorier på kardio eller står over kardio og spiser 400 kalorier mindre går det for det samme når det kommer til fettforbrenning og kroppskomposisjon. Faktisk synes jeg det blir et marginalt bedre Utfall av å gå på diett helt uten kardio. 

Men det blir en smakssak. Kardio har mange fordeler for helse og kropp, men det er bare ikke nødvendig for å forbrenne fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...