Gå til innhold

Starting Strength vs Fitnessbloggen nybegynnerprogram


Angelish

Anbefalte innlegg

Jeg fulgte fitnessbloggens nybgynnerprogram i 8 uker. Så gikk jeg over til Starting Strength. 

Jeg blir sterkere. Ingen tvil om det. Men musklene blir ikke så fremtredende som jeg skulle ønske. Det følte jeg de ble på fitnessbloggen nybegynnerprogrammet. 

Bør jeg bytte, eller må jeg bare få styrken jeg vil ha med SS og tone musklene etterpå?? 

Jeg merker i hverdagen at jeg er mye sterkere. Nå ønsker jeg mer fremtredende muskler. Hva blir veien videre for min del?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutes ago, getsome said:

Hva legger du i "mer fremtredende muskler"? Mer definert?

Ja, mer definert. 

Jeg vil vise at jeg har muskler. Ikke bare være sterk liksom. ;)

Jeg blir som jeg skrev sterkere med SS programmet. Men får ikke muskler som synes så mye som jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
11 hours ago, LeanMachine said:

Hvis du akkurat har startet med styrketrening vil kroppen fort justere seg etter det du gjør. Den får en forandring, og du vil også fortere merke en forandring. Musklene dine ligger jo i maten også, så da er det viktig å ikke glemme det. Hva er høyde/vekt? Hvordan ser inntaket ditt ut? 

Jeg har full kontroll på maten. ^_^

Har forøvrig byttet til et helt annet program som jeg stortrives med. 
Et fullkroppsprogram bestående av 3 økter som alterneres. Ingen av øktene er like, så da går jeg ikke lei heller.
Repsantall varierer også slik at det er en god blanding av lavreps og høyreps. 
Synes programmet er kjempegøy, og merker god fremgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2017 den 8.37, Angelish skrev:

Jeg har full kontroll på maten. ^_^

Har forøvrig byttet til et helt annet program som jeg stortrives med. 
Et fullkroppsprogram bestående av 3 økter som alterneres. Ingen av øktene er like, så da går jeg ikke lei heller.
Repsantall varierer også slik at det er en god blanding av lavreps og høyreps. 
Synes programmet er kjempegøy, og merker god fremgang. 

Hvilket program er dette @Angelish? Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor definert du blir er stort sett avhengig av hva / hvor mye du spiser - kaloriinntak og makrofordeling, altså.

"Problemet" med Starting Strength er vel at det mangler noen form for isolasjonsøvelser på overkroppen. Ikke at du nødvendigvis trenger det, men det er vel oftest det folk synes er morsomt å kjøre.

Tror ikke du har så veldig mye å tjene på å bytte program. Veldig typisk at folk alltid leter etter det "perfekte" program, og ender med lite eller ingen fremgang.
Har ikke sett på Fitnessbloggen sin versjon av Starting Strength, men kom over et treningsprogram her om dagen som ser ut til å ha tatt utgangspunkt i Starting Strength. Finner ikke igjen siden akkurat nå, men du finner den sikkert ved et kjapt google-søk.

EDIT: Fant det, https://www.tilskuddsguiden.no/treningsprogram-for-nybegynnere/
Er med litt isolasjonsøvelser hvertfall, det er vel litt "morsommere". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, gamezone said:

Hvor definert du blir er stort sett avhengig av hva / hvor mye du spiser - kaloriinntak og makrofordeling, altså.

"Problemet" med Starting Strength er vel at det mangler noen form for isolasjonsøvelser på overkroppen. Ikke at du nødvendigvis trenger det, men det er vel oftest det folk synes er morsomt å kjøre.

Tror ikke du har så veldig mye å tjene på å bytte program. Veldig typisk at folk alltid leter etter det "perfekte" program, og ender med lite eller ingen fremgang.
Har ikke sett på Fitnessbloggen sin versjon av Starting Strength, men kom over et treningsprogram her om dagen som ser ut til å ha tatt utgangspunkt i Starting Strength. Finner ikke igjen siden akkurat nå, men du finner den sikkert ved et kjapt google-søk.

EDIT: Fant det, https://www.tilskuddsguiden.no/treningsprogram-for-nybegynnere/
Er med litt isolasjonsøvelser hvertfall, det er vel litt "morsommere". :)

Tusen takk for svar. 

Jeg har dog allerede byttet program. Til et helt annet, og ingen av de jeg spurte om. 
Et fullkroppsprogram bestående av 3 økter som alterneres. Med base og isolasjonsøvelser. Ingen av øktene er like, så da går jeg ikke lei heller.
Repsantall varierer også slik at det er en god blanding av lavreps og høyreps. Samt noe clustersett.
Synes programmet er kjempegøy, og merker god fremgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er veldig enkelt. Starting Strength har ikke nok volum som er nummer én faktor for å bygge muskler. Du må heller trene med 6-12 reps ved 60-75% av maksen din og 15-30 sett i uken per løft (knebøy, press, markløft). Baser treningsprogrammet ditt på baseøvelser, så kan du legge inn ekstra arbeid det du føler at du trenger det. Biceps, utside skuldre og mindre muskler kan trenes nesten hver dag og må nesten det for å få noe fremgang/forhindre krymping mellom økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...