Gå til innhold

Skuldervondt, oppå skulderbenet


Superkatt

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte oppvarmingsøvelse hvor jeg roterte strake armer i sirkel - fra foran på brystet, over hodet og bak. Etter trening fikk jeg smerter oppe på skulderbenet i overgangen til kragebenet. Det er ett punkt som er vondt og ømt å ta på. Våkner nå med murring der, og det er vondt å ta armen bakover mot ryggen i hengende tilstand. Om jeg løfter armene opp over hodet for å kjøre mil.press eller Sidehev har jeg ingen smerter. Men det murrer og er vondt. Noen som har en ide på hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver her er nesten garantert nerverelatert. Typisk AC-impingement ville ikke spre seg på denne måten.

Dersom det er som jeg mistenker, er det lurt av deg å komme igang med korrektiver så fort som mulig. Ofte er kragebenet for lavt i holdning, og presser på plexus brachialis (i den costoclaviculære passasjen). Videre pleier trapezius, rotatorcuff og scalen-muskulaturen være svake.

Anbefaler at du oppsøker behandler. Du kan også lese her.

https://treningogrehab.no/how-truly-treat-thoracic-outlet-syndrome/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...